עובד אבטחה

כל מה שרציתם לדעת על עבודה בחברת אבטחה

כיצד נראית שגרת העבודה של מאבטח?

אפשר שאתם שוקלים בימים אלו, לפנות אל חברות שמירה ואבטחה בבקשה לעבוד בתור שומרים או מאבטחים. עם זאת, כמובן שלפני הפניה, אתם גם שואלים את עצמכם, כיצד בכלל נראית שגרת היום של מאבטח? אילו הכשרות הוא עובר? לאילו משרות בתחום אפשר בכלל להתקבל ומהם תנאי העבודה? אלו הן שאלות חשובות מאד, וטוב שאתם חושבים עליהן בטרם אתם פונים לחברה כזו או אחרת בבקשה למשרה. הנה כמה מהתשובות שיוכלו לעזור לכם להבין בצורה טובה יותר, כיצד בעצם נראים חייו  של מאבטח.

 

כל הפרטים שאתם חייבים לדעת 

  • מהי ההכשרה הנדרשת? – קודם כל, לרוב חברות שמירה ואבטחה דורשות ניסיון קודם. זה לא צריך להיות בהכרח ניסיון בחברת שמירה פרטית. רובנו שירתנו בצה"ל, וזה בעצם הניסיון המשמעותי ביותר. לרוב דורשים במינימום שירות בצה"ל עם רובאי 02. לתפקידי אבטחה רציניים יותר דורשים ניסיון של רובאי 03 כלוחם – או שירות בתפקיד פיקודי. יש משרות שנחשבות לאיכותיות מאד, ודורשות רמת רובאי 05 ומעלה – וכאן כבר מדובר לעתים על משרות כמו אבטחת אישים למשל.
  • איך נראית שגרת המאבטח? – תלוי כמובן על איזה סוג של מאבטח מדובר, אבל נניח שרוב האנשים פונים אל חברות שמירה ואבטחה מלכתחילה, לטובת אבטחה של מוסדות ומקומות. במקרים הללו, המאבטח מתחיל כמובן בסריקת המקום עוד לפני שעות הפתיחה שלו. אם הייתה במקום שמירה בלילה הוא גם מתעדכן עם השומר במשמרת לפניו האם היו אירועים חריגים. בזמן הסריקה המאבטח צרעובד אבטחהיך לבדוק האם ישנו חפץ חשוד או תנועה חשודה, האם משהו השתנה באופן מחשיד וכיו"ב. לאחר מכן במשמרת המרכזית הוא פשוט צריך לבצע מעקב אחרי כל מי שיוצא ו/או נכנס אל המקום. הבדיקות משתנות כמובן לפי האופי של משימת האבטחה – האם זו בדיקה של אנשים בלבד, בדיקת תיקים, העברת חפצים במכונות, תשאול אנשים, וכיו"ב. אם המאבטח גם אחראי על נעילת המקום הוא מבצע סריקה לקראת סוף היום, לוודא כמו בפתיחה – שאין בעיות חריגות, שאין חפצים חשודים, וכיו"ב.
  • מהו היקף המשרות שיש כיום? מי שפונה אל חברות שמירה ואבטחה מגלה שיש מגוון עצום של משרות בתחום השמירה והאבטחה שרק מחכות לו. אלו יכולות להיות משרות של שמירה על מסודות חינוך, אבטחת אישים, אבטחת הופעות ואירועי ספורט, אבטחת מועדונים, וכיו"ב. המגוון הרחב מאד, מאפשר כמעט לכל אדם יש שלו את הניסיון המתאים למצוא משרה שמתאימה עבורו.

 

האם זו עבודה שמושכת אתכם?

מאחר שיש מגוון רחב יחסית של שמרות, חזקה עליכם שאתם תוכלו למצוא משרה שתתאים לאופי שלכם. חשבו מאד לציין כי שגרת יומו של המאבטח אמנם נראית כמי שחוזרת על עצמה – אך היא מחייבת תמיד ערנות וריכוז, ולכן מושכת אליה כוח אדם איכותי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן