קבלן בנייה

כל מה שצריך לדעת על עבודתו של קבלן בנייה

קבלן בנייה הינו מקצוע אשר נמצא במינוף תמידית בעקבות הצורך העקבי בנדל"ן בכלל ובדירות חדשות בפרט. בעת פרויקט, קבלן בנייה הינו אדם אשר מבצע את הקשרים האינטגרליים בין כל החלקים, החל מהאדריכלים ועד כדי התקשרות וניהול חלק מן הספקים ההכרחיים לביצוע הבנייה, בנוסף לכך שזהו תפקיד מאתגר ומעניין, השכר של קבלני בנייה הינו מכובד לחלוטין, ולכן אין פלא כי זהו מקצוע אשר רבים רוצים לדעת כיצד ללמוד אותו בכדי לעבוד בתחום. כאן אנו נסביר על איפה לומדים ואיזה רישיונות קיימים, השכר הממוצע ועוד מידע על מקצוע קבלנות הבנייה בכדי לעזור לכם לגבש את דעתכם לגבי מסלול זה.

קבלן בנייה
איך מקבלים תעודה?


תחילה הנכם מתבקשים לעבור קורסים ובחינות הסמכה באחת מן המכללות השונות בארץ אשר מציעות לימודי תחום ספציפי זה של קבלנות, היקף הקורסים נע בין 450 שעות ועד כ-600 שעות ויכול להמשך כמה שנים. לחלופין תוכלו לבצע גם תואר מהנדס במקצוע. בכדי קבלנים מאשר מוכרים למדינה הנכם אמורים להיות רשומים בפנקס הקבלנים המדיניים, פנקס זה הינו כולל קבלנים אשר הוכרו על ידי המדינה לאחר קריירה של 7 שנים בתחום הקבלנות הפרטית ובאמצעות זה תוכלו לנהל פרויקטים רחבי היקף.

 

אילו סוגי קבלני בנייה קיימים?

קבלן בנייה הינו בעל התמחויות שונות בתחום הבנייה גם כן, משמע לכל קבלן ישנה התמחות ספציפית לה הוא אחראי ובה הוא בקיא ביותר, לדוגמא – קבלן בנייה מומחה שלד, תפקידו הוא בניית השלד של הבניין וכל מה שנובע מכך. קבלן הריסה – כשמו הוא, קבלן בנייה המומחה להריסה ויישורי שטח בנוי. קבלן על – זהו קבלן יותר כללי המתמחה בכלל הבנייה ובדרך כלל מהווה בתור החלק המקשר בין החוליות השונות בפרויקט. קיימים עוד סוגים רבים של התמחויות קבלנים. לדוגמא קבלן בניה קלה, קבלן עפר, קבלן חניונים, קבלן יציקות בטון, קבלת רשת חשמל ועוד. ואם הלכתם למקצוע הקבלנות, מומלץ לברר אילו סוגי התמחות פתוחים בשבילכם ומה הכי מתאים לכם.

 

מהו השכר של קבלן בנייה?

השכר של קבלן בנייה הוא אינו החלטי ועלול להשתנות בהתאם להתמחותו, שנות ניסיון, החברה בה הוא עובד, הפרויקט עליו הוא עובד ועוד המון מרכיבים שונים אשר עלולים להשפיע על משכורתו הכללית. קבלן בנייה מתחיל יכול להתחיל ממשכורות של 7,000 שקלים בחודש ואף יכול למצוא עבודה אשר תספק לו 12,000 שקלים ברוטו בחודש, בהתאם לציוניו וקורות חייו. קבלן מנוסה יכול להגיע גם לשכר של יותר מ-30,000 שקלים בחודש ואף יותר בהתאם לפרויקט, מעבר לכך, קבלן על אשר מקבל פרויקט יכול להגיע למשכורות גבוהות אף יותר. קבלן עצמאי הינו עסק לכל דבר והשכר יכול לעתים להעלות גם על 40,000 שקלים בחודש, זאת בהתאם לפרויקטים אשר קיבל.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן