יועץ חשמל

יועץ חשמל – מקצוע נדרש

השימוש הנרחב במוצרי חשמל מקיף אותנו בבית, בעבודה ובמשרד ובין היתר הוא מעלה את הביקוש עבור אנשי מקצוע עם הסמכה מתאימה. עבודה בתור יועץ חשמל היא דוגמא מצוינת למקצוע נדרש עם אופק מתגמל

יועץ חשמל הוא איש מקצוע שעובר הסמכה מיוחדת ומקבל רישיון מטעם משרד הכלכלה. אדם רשאי להעניק שירותי ייעוץ מן הסוג הזה רק לאחר לימודים ועמידה בבחינות. בנוסף, יש דרגות שונות של רישיון וכל אחד מהם מאפשר אספקת שירותי חשמל אחרים. עבודה בתור יועץ חשמל נחשבת מקצוע נדרש וזאת בגלל מספר סיבות עיקריות:

א. שימוש במוצרי חשמל – מוצרי החשמל מקיפים אותנו במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. חלקנו זקוקים לפחות אחת לכמה שבועות ליועץ מוסמך שיידע להתאים את פתרונות החשמל לצרכים שלנו.

ב. מערכות חשמל בבית ובמשרד – מוצרי החשמל לא נמצאים רק בבית אלא גם במשרד ובעבודה. המשמעות היא הרחבת סל התפקידים המזוהים עם יועץ חשמל. במקום להסתפק רק בשירותים ללקוחות פרטיים, היועץ הוא גורם המלווה את התקנת מערכות החשמל בעסקים, מפעלי תעשייה, ארגונים ציבוריים, מוסדות ועוד.

ג. תקנות בטיחות – הדרך היחידה לשמור על רמה גבוהה של בטיחות תוך שימוש במכשירי חשמל היא לקבל הכוונה מקצועית. ההכוונה מבוססת על הידע של היועץ ועל הניסיון העומד לרשותו. זהו מקצוע נדרש בארגונים המחויבים לכללי בטיחות מחמירים, ובקרב כל עסק שצריך לעמוד בתקנות של משרד הכלכלה ומשרד העבודה.

יועץ חשמל

למה כדאי לעבוד בתור יועץ חשמל?

כפי שניתן לראות, הביקוש ליועצים בתחום החשמל לא צפוי לרדת בשנים הקרובות אלא להיפך: הביקוש ימשיך לעלות ויותר ויותר ארגונים יצטרכו להשתמש בשירותי היועץ באופן קבוע. שירותים אלו מעניקים אופק מתגמל עבור אנשי מקצוע. במילים אחרות, מי שרוצה להבטיח לעצמו עבודה בשנים הקרובות צריך ללמוד הנדסת חשמל כבר מעכשיו. היתרון הוא שניתן להתחיל לעסוק בתחום בתור עצמאי, לצבור את הניסיון הדרוש ורק לאחר מכן להגיש בקשה לרישיון מתקדם יותר.

אנשי מקצוע עם הכשרה וניסיון מעניקים שירות ללקוחות פרטיים ויכולים לפתוח עסק עצמאי. חברות בתחום החשמל מרכזות סל שירותים רחב ומגייסות כל הזמן דורשי עבודה חדשים. המקצוע הנדרש מעלה את התחרות בקרב דורשי עבודה, אך הוא מבטיח היצע רחב יותר של משרות פנויות. בנוסף, היועץ עוסק בתחומים מקבילים כגון:

  • הכנת עסקים לרישוי על פי דרישות מכבי האש ומשטרת ישראל
  • הכנת תיקי שטח
  • הכנת סקרי בטיחות אש
  • הדרכות בטיחות לעובדים
  • תכנון מערכות חשמל
  • שרטוטי חשמל ותכנון הנדסי בבתי מגורים או מבנים משותפים

לסיכום, יועץ עם התמחות בענף החשמל הוא מקצוע נדרש. הביקוש לשירותי הייעוץ נובע מהשימוש הנרחב במכשירי חשמל ומהמחויבות לעמידה בתקנות של הרשויות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן