עבודה בחברת הייטק

איך להתקבל לעבודה בחברת הייטק גדולה?

עבודה בחברת הייטק מציעה שורה ארוכה של יתרונות. ראשית, ברוב חברות ההייטק ניתן למצוא סביבת עבודה תוססת, דינאמית וגמישה. הדגש בחברות מן הסוג הזה הוא על שביעות הרצון של העובד ועל המוטיבציה שלו. בחברות הייטק מבינים כי העובד הוא הערך המוסף ולאו דווקא הטכנולוגיה או המשאבים הכלכליים. שנית, עובדים של חברות הייטק מתוגמלים היטב. הם מקבלים משכורות גבוהות מהשנים הראשונות ויש להם אופק מקצועי לא מבוטל.

השאלה היא כיצד הופכים את החלום למציאות ואיך בכלל אפשר להתקבל לעבודה בחברת הייטק. בהקשר הזה יש כמה כללים עליהם חשוב לשמור:

א. לימודים רלוונטיים – קשה למצוא עבודה בחברת הייטק ללא תואר רלוונטי בלימודים אקדמיים. מצד שני, יש מגוון רחב של תחומי לימודים הקשורים למחשבים. הטיפ בהקשר הזה הוא לבחור במסלול שיהיה גם מעניין וגם בעל פוטנציאל. זו הדרך הנכונה ללמוד את רזי המקצוע ולהגיע לעבודה עם יתרון על פני הקולגות.

ב. הגשת מועמדות – אי אפשר למצוא עבודה בחברת הייטק בלי להגיש מועמדות. חשוב להישאר עם אצבע על הדופק, לעקוב אחר פרסומים של חברות בתחום ההייטק ולהשתמש גם ברשתות החברתיות. יש להגיש מועמדות בצורה מסודרת ולשדר מקצועיות מהרגע הראשון.

ג. שימוש בקשרים – אין סיבה להתבייש בקשרים שיכולים לקדם את הקבלה לעבודה בחברת הייטק. הקשרים יכולים להיות תוצאה של היכרות אישית עם עובדים בתוך החברה, של מעגלי חברות בלימודים או אפילו דרך ההורים ובני המשפחה. שימוש בקשרים מקובל בכל הענפים וגם בהייטק.

החשיבות של ראיון עבודה בחברת הייטק

הרבה חברות הייטק משתמשות בראיון עבודה בתור האינדיקציה העיקרית לקבלת עובד חדש. ראיון עבודה מספק לנציגי החברה את רוב המידע שהם צריכים. באמצעות ראיון עבודה ניתן ללמוד על רמת יחסי האנוש של העובד, על היחס שלו כלפי המקצוע ועל ההיסטוריה האישית שאינה נשקפת מתוך טופס קורות החיים. ראיון עבודה מתנהל על בסיס שיחה והוא יכול להיות מובנה או חצי-מובנה. היתרון של ראיון עבודה הוא שמדובר על כלי סינון סובייקטיבי, המאפשר לכל חברת הייטק להדגיש את הנושאים החשובים לה מול העובד.

מי שרוצה להתקבל לעבודה בחברת הייטק צריך להבין את החשיבות והמשמעות של ראיון. יש להגיע מוכנים לראיון, לאסוף כמה שיותר מידע ובעיקר לשמור על אמינות. חברת הייטק לא בוחרת עובדים רק לפי רזומה או יכולת מקצועית. החברה צריכה לדעת שיש לה על מי לסמוך, גם בטווח הקצר והארוך. ראיון עבודה הוא הזדמנות מצוינת להביא לידי ביטוי את הקסם האישי ואת הכריזמה כדי להשיג משרה מתגמלת ומעניינת.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן