מדביר מוסמך

תהליך קבלת רישיון של מדביר מוסמך

אחד מתחומי העיסוק הרווחיים למדי, הוא תחום ההדברה. הסיבה לכך היא שתמיד יהיה צורך במדבירים, וזה מקצוע שלא יעלם
מהעולם – כי חרקים, מכרסמים ושאר מזיקים ימשיכו להתקיים תמיד לצד האדם, ולכן יש תמיד צורך במדביר מוסמך. אולם, אם אתם רוצים לעבוד בתחום, אתם לא יכולים פשוט לקנות חומרי הדברה ולהתחיל לעבוד. ישנן תקנות קשוחות מאד בנושא, ועבודה כמדביר ללא רישיון – היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין! אם כך, מהו תהליך ההכשרה הנדרש עד שמקבלים את הרישיון?

להכיר את התהליך מקרוב

  • לימודים – קודם כל, כדי שתוכלו לקבל רישיון של מדביר מוסמך, אתם צריכים ללמוד את התחום. ישנם בתי ספר להדברה מדביר מוסמךברחבי הארץ. בתוכניות הלימודים אתם תכירו מקרוב את כל המזיקים ואת דרך פעולתם. אתם תבינו כיצד פועלים חומרי ההדברה, מה השפעתם וגם מה הסיכונים בעבודה עימם. תלמדו איך לבצע הדברה בטיחותי, איך משתמשים בחומרי ההדברה השונים עבור כל מזיק, מהם המינונים הנדרשים, וכיו"ב.
  • התמחות – לצד הלימודים שאתם תעשו, עליכם לעבור התמחות מעשית, אם ברצונכם לקבל את הרישיון. כל אדם שרוצה להיות מדביר מוסמך, צריך בעצם לעבוד אצל מדביר מוסמך קודם לכן, בעל ותק של מספר שנים ועם רישיון תקף. ניתן לעבוד אצל מדביר בודד או בחברה שמעסיקה כמה מדבירים. בעובדה הצמודה ליד המדביר המוסמך אתם לומדים איך בעצם העבודה מתבצעת בפועל. אתם עוזרים למדביר להכין את הבית לקראת הדברה, מתנסים בעבודה עם חומרי ההדברה בפיקוח של המדביר, עוסקים במתן הסברה בנושא, וכיו"ב.
  • מעבר המבחנים – בשלב האחרון כדי שתקבלו את הרישיון של מדביר מוסמך, עליכם לעבור את מבחני ההסמכה. אלו מבחנים ממשלתיים, שנעשים תחת הפיקוח של משרד הכלכלה. המבחנים בוחנים את הידע המעשי והתאורטי שלכם בתחום ההדברה. אם תעבור אותם – תקבלו את הרישיון המיוחל.

זה לא נגמר פה

שימו לב שתחום ההדברה עובר שינויים כל כמה שנים. רצוי גם לאחר קבלת הרישיון, להמשיך ללכת להשתלמויות וקורסים בנושא – על מנת שתצברו ידע בתחומי ההדברה החדשים, ותשפרו את העבודה שלכם עוד יותר.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן