עורך דין פלילי

עורך דין פלילי

המשפט הפלילי הוא הענף המשפטי המוכר ביותר 

ענף המשפט הפלילי הוא למעשה הענף המשפטי המוסרי החשוב ביותר, שנוגע בעיקר הכללים של עשה ואל תעשה, שהם הבסיס של כל חברה אנושית מוסרית. מרבית חוקי המשפט הפלילי הם חוקים אנושים ומוסריים שהם מובנים לאדם מוסרי, החל מאיסור על רצח וגניבה ועד איסור על שוחד ומעילה בכספים. חומרתם של העבירות בעולם המשפט הפלילי הופכת את העבירות בעולם זה לכאלה שלעתים קרובות הופכות את הבטן, ואנשי המקצוע בתחום הפלילי באופן כללי מתחלקים לשניים. בצד אחד של המתרס עומדת המדינה, שהיא תמיד התובעת במשפט פלילי נגד אדם או גוף. עורכי הדין הפליליים המייצגים את המדינה הם אלה העובדים במערכות התביעה הציבוריות. מצדו השני של המתרס עומדים הנאשמים ועורכי הדין המייצגים אותם, שיכולים להשתייך מחד לסנגוריה הציבורית, ומאידך גם להיות עורכי דין פרטיים עבור לקוחות שיכולים להרשות זאת לעצמם. כעת נבין בדיוק את המאפיינים השונים של עבודת עורך דין פלילי, ואת הקשיים והאתגרים בעבודה חשובה זו.

קצת על המאפיינים השונים של עבודת עורך דין פלילי

  • עבודת התובע – עבודתו של עורך דין פלילי כאשר הוא התובע היא אחת העבודות החשובות ביותר בחברה שלנו, משום שלמעשה תפקידו של עורך הדין הפלילי הוא לגייס את כלל הראיות וההוכחות בכדי לוודא שפושעים מסוכנים שעשו עבירות אסורות אכן ימצאו את דרכם לכלא וימוצה איתם הדין. חשבו על כך שעורך הדין הפלילי, כאשר הוא מבצע את עבודתו בצורה טובה, מבטיח שהרוצחים, האנסים, הגנבים ושאר הפושעים המרתיחים אכן יקבלו את המגיע להם בבית המשפט, והדבר כרוך בעבודה יסודית ומשמעותית שחייב להיות בה גם תכונות של שליחות.
  • עבודת הסנגור – אם התובע בתחום המשפט הפלילי מבצע עבודה חשובה, הרעורך דין פליליי שהסנגור המגן על הפושעים מבצע עבודה קשה וחשובה עוד יותר. במקרים רבים, מדובר באתגר גדול מאוד – כאשר ברור לכל שהלקוח של אותו עורך הדין הוא פושע מסוכן, והוא עדיין זכאי לעורך דין. במצב כזה הסנגור צריך לעתים קרובות להתגבר על תחושותיו האישיות, ולנסות לייצג את הלקוח שלו בצורה הטובה ביותר. המצב מסתבך פי כמה כאשר יש ספק בדבר אשמתו של הנאשם – ואז עבודתו של הסנגור היא חשובה בכדי למנוע מאדם חף מפשע להיכנס לכלא.

אם אתם מחפשים עורך דין בתחום הפלילי, כדאי להבין שאסור להתפשר על איכותו

אם קרה לכם המקרה המצער ואתם נאשמים בעבירה פלילית, בין אם אתם חפים מפשע ובין אם לאו, אתם זכאים לעורך דין פלילי שייצג אתכם מהסנגוריה הציבורית. מאידך, כדאי לכם מאוד לבחון אפשרות של עורך דין איכותי ופרטי שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. מה שמונח על כף המאזניים בהקשר זה, בוודאי עבור אדם חף מפשע, הוא החירות שלכם ושמכם הטוב.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן