מתקין אביזרים לרכב

עבודתו של מתקין אביזרים לרכב

אנשים שמתעניינים בענף הרכב אבל רוצים להרחיב את ההתמחות שלהם מעבר למכונאות יכולים להשתלב בתפקידי מפתח בחנויות אביזרים. במאמר הבא נסביר מה כולל המקצוע, מה עושה המתקין ואיך מתקבלים לעבודה

חנות אביזרים ייעודית מאפשרת לאנשים פרטיים לשדרג את המכונית שלהם בשלל אמצעים. המטרה של חנות אביזרים לרכב היא כמובן לרכז מגוון מוצרים איכותיים לשדרוג הרכב תחת קורת גג אחת, אך גם להציע ערך מוסף לנהגים באמצעות שירותי התקנה. כפועל יוצא מכך, כמעט בכל חנות מחפשים כל הזמן בעלי מקצוע שיכולים לקחת על עצמם אחריות בכל הקשור לגביי התקנת אביזרים לרכב פרטי, מסחרי, טנדר, ג'יפ וכן הלאה.

למי מתאים לעבוד בהתקנת אביזרים לרכב?

עבודה בתור מתקין אביזרים יכולה להתאים לגברים ונשים בטווח גילאים רחב. היא רלוונטית על רקע עניין אישי בענף הרכב, אבל קורצת בעיקר למי שלא רוצים לעבוד בתור מכונאות. אז אם מרגישים מצד אחד חיבור אמיתי ואותנטי לענף הרכב אך מצד שני לא מעוניינים לעבוד במוסך, יכול להיות שעבודה בתחום של אביזרים לרכב תהיה הפתרון האידיאלי. 

איך הופכים להיות מתקין?

בדרך כלל אין צורך לעבור הסמכה או להחזיק בתעודה מקצועית מסוימת, אבל כן חייבים להגיע לראיון אישי. מעבר לכך, יש להוכיח היכרות עם התחום של אביזרים לרכב ולהראות לפחות כמה שנים של ניסיון מעשי. במידה ומגישים מועמדות לעבודה בלי שום סוג של רקע או ניסיון מקצועי, יכול להיות שיהיה צורך בתקופת חפיפה.

מה עושה מתקין אביזרי רכב בפועל?

עבודה כמתקין אביזרים לרכב מחולקת למשימות שגרתיות ויום יומיות ולמשימות מיוחדות. ביום יום, העבודה כוללת סידור מדפים בחנות, הקצאת האביזרים לפי קטגוריות ובשלבים מתקדמים יותר גם השתתפות בפגישות לצורך רכישת מלאי וציוד. בפרויקטים מיוחדים, מקצים את עבודת המתקין לכל לקוח לפי סוג האביזרים שהוא רכש.

איך המתקין מבצע את העבודה שלו?

בשביל לבצע את העבודה שלו, על המתקין להכיר את הנחיות היצרן של הרכב ואת הנחיות היצרן של האביזר. ברוב המקרים יצרן אביזרי הרכב הוא כמובן לא אותו יצרן הרכב עצמו, לכן חשוב לבצע עבודה שמתאימה להנחיות הכלליות. באופן הזה, ניתן להשלים מהר את משימת ההתקנה ואף להחזיר את הלקוח לשגרה באופן יעיל.

כמה מרוויח מתקין אביזרים לרכב?

משכורת המתקין אינה קבועה אלא דינאמית ומושפעת מפרמטרים שונים. ראשית, היא נקבעת לפי מספר שנות הוותק והניסיון של כל מתקין. שנית, היא יכולה להיות מושפעת ממספר השעות שבהן הוא עובד. כמו כן, המשכורת יכולה להיות גלובאלית, שעתית או לפי מכירות. בגלל שהמתקין הוא גם איש המקצוע שאיתו הלקוחות מתייעצים לפני שהם מחליטים איזה אביזר לקנות ולאיזה מותג לתת עדיפות, יש חנויות שמתגמלות אותו לפי מכירות.

מה אפשרויות ההתפתחות בקריירה של המתקין?

אי אפשר לדבר על עבודת כמתקין אביזרים בלי להתייחס לאפשרויות הקידום שלו. על קצה המזלג, ניתן להזכיר למשל את האופציה של השתלבות בענף הרכב אצל החברות המייצרות אביזרים בעצמם. לחילופין, אפשרות אחרת לגמרי היא להשתלב בענף התחבורה ובאגף התקינה והרגולציה. כמו תמיד, הרבה תלוי בשאיפות המתקין ובאופן שבו הוא תופס את הקריירה שלו גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. 

איך מגדילים את הסיכוי להתקבל לעבודה?

כל מי שרוצים להשתלב בחנות אביזרים ולעבוד בתור מתקינים צריכים להראות מחויבות וידע כללי. כמו כן, ניתנת עדיפות לבעלי אוריינטציה טכנית ויכולת התמודדות עם קשיים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן