מומחה לכתב יד

עבודתו של מומחה לכתב יד

גרפולוגיה יכולה לשמש לטובת אבחון תעסוקתי, אישי, פסיכולוגי ומשפטי והיא מתבצעת על ידי אנשי מקצוע. במאמר הבא נסביר על עבודתו של מומחה לכתב יד ונציג את המאפיינים העיקריים של התחום

תחום הגרפולוגיה כולל שירותי אבחון, טיפול, לימודים, הרצאות וסדנאות. אנשי מקצוע שעוברים הכשרה ייעודית יכולים לעסוק בתחום ולנצל את הכלים העומדים לרשותם לטובת השימושים הבאים:

א. אבחון תעסוקתי – עבודתו של מומחה לכתב יד מאפשרת אבחון תעסוקתי של מועמדים. במסגרת השירות הזה מתבקש המועמד לכתוב על דף, כאשר לאחר מכן מועבר הכתב לבדיקתו של מומחה. אבחון תעסוקתי יכול לשמש כשיטה מקבילה או חלופית לאבחון פסיכולוגי. הוא יעיל בעיקר בגיוס עובדים וכאבחון תעסוקתי כללי.

ב. אבחון אישי ופסיכולוגי – כאן מתאפיינת עבודתו של מומחה לכתב יד בבניית דיוקן פסיכולוגי ובניתוח התאמה אישית לקשר, לתכונות אופי או לדרישות נוספות מצד מזמין העבודה. האבחון האישי והפסיכולוגי מחייב היכרות עמוקה עם התחום של גרפולוגיה. רק מומחה מיומן יידע לבצע את האבחון תוך שמירה על פרטיות המטופל.

ג. אבחון משפטי – גרפולוגיה משפטית מתמחה בזיהוי כתב יד וחתימות ובניתוח מסמכים מתוך פרספקטיבה משפטית. מטרת האבחון המשפטי היא לספק מסמכים אמינים וממצאים לבתי משפט. כמו כן, מומחה לכתב יד יכול להיות מגויס על ידי התביעה או ההגנה ולהתבקש להעיד בין כתלי בית המשפט.

מלבד האמור לעיל, יש לציין אבחון גרפולוגי שמתבצע למטרות ייעוץ זוגי, אבחון התאמה לקיבוצים ומושבים, הכוונה ללימודים, חקירות, זיהוי ליקויי למידה, זיהויי סימני אלימות ודיכאונות וזיהוי סימני שימוש בסמים. כלים אלו נפוצים בקרב המגזר הפרטי והציבורי והם מנוצלים על ידי מומחים שעוברים הכשרה תיאורטית ומעשית.

כיצד מומחה גרפולוגיה מבצע את עבודתו?

ברמה הטכנית, מומחה לכתב יד נדרש למצוא ביטוי לתכונות האדם בתוך כתב היד שלו. ההנחה היא שאף אדם אינו מסוגל לשנות מרצונו את צורת הכתיבה מבלי להותיר סימנים לזיהוי. אלו הסימנים שאחריהם המומחה עוקב על מנת לכתוב חוות דעת. מעבר לכך, מומחים עם הכשרה וניסיון מתאימים יודעים שמנגנון הפקת התנועות נמצא במתאם למצב מערכת העצבים המרכזית. זו אינדיקציה נוספת לחיוניות של ניתוח כתב היד ולאופן שבו ניתן להשתמש בממצאים.מומחה לכתב יד

בנוסף, מומחה גרפולוגיה יודע שלא תמיד אות או צורת תו מייצגת בהכרח תכונה מסוימת. עליו לזהות את המשמעות של האות או התו מתוך הנסיבות, ההקשר ועוצמת הלחץ. דרישות אלו מחייבות את הגרפולוג להישאר עם אצבע על הדופק ולהיות ערני כלפי שינויים.

לסיכום, עבודתו מומחה לכתב יד מתגמלת ומאתגרת. היא מעניקה סיפוק למי שמבצע אבחון תעסוקתי, אישי ופסיכולוגי או משפטי והיא עולה בקנה אחד עם הצרכים של מערכות שונות. העבודה מחייבת הכשרה ארוכה והיא גם דורשת צבירת ניסיון תוך כדי התנסות מעשית.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן