כירורג כלי דם

כירורג כלי דם

כלי הדם שבגופנו הם חלק משמעותי ומכריע במערכת הגדולה של הגוף שלנו.
הגוף שלנו מורכב מאיברים, רקמות ומערכות שונות, האחת המערכות המשמעותיות ביותר היא ללא ספק מערכת כלי הדם. את המערכת בגופנו ניתן לחלק לשלושה מרכיבים עיקריים– ורידים, עורקים ולימפה. העורקים הם כלים המובילים את הדם מהלב לאיברי הגוף השונים שלנו, וכל בעיה בהם יכולה להיות משמעותית ביותר עם השלכות קריטיות לחיים שלנו. תפקיד הורידים הוא להוביל את הדם חזרה ללב שלנו, "משאבת הדם" . הלימפה היא מערכת המפרישה נוזל המעביר מרכיבים קריטיים שונים למערכת החיסון שלנו מהדם אל התא. כאשר ישנה מחלה או בעיה בכלי הדם שלנו, אנחנו צריכים רופא מטפל ומנתח המתמחה בתחום, ואלה הם למעשה מנתחי כלי דם.

מהי ההכשרה של כירורג כלי דם, שגרת העבודה שלו, ומהם המצבים בהם הוא מטפל?

הכשרה– כירורגיית כלי דם היא תחום שאליו מגיעים מתוך מקצוע הכירורגיה הכללית, עם התמחות ממושכת בתחום. למעשה, כירורגי כלי דם צריכים להיות בראש ובראשונה כירורגים כלליים, ולעבור את תהליך ההתמחות בן מספר השנים לאחר סיום לימודי הרפואה (שהם בעצמם בני 7 שנים). לאחר ההכשרה ככירורג כללי עוברים הכשרה של תת התמחות בתחום כלי הדם – כיום ניתן לעבור את ההתמחות הזאת במרפאות בארץ ובחו"ל, ולרוב מדובר בתהליך של מספר שנים גם כן.
עבודת הכירורג – כירורגי כלי הדם מטפלים במגוון מצבים המצריכים התערבות כירורגית בתחום מחלות הדם. חשוב להבין כי בכלי הדם, לעתים קרובות ההתערבות היא תרופתית ולא ניתוחית, ולכן שגרת העבודה של המנתח בדרך כלל מטפלת במצבים חמורים ונדירים בסוגי מחלות הדם. החל מתהליכים של טיפול בבצקות או בדליות, ועד טיפולים במצבי מפרצת באבי העורקים (שידועים כמצבים קטלניים שההתערבות בהם היא קריטית), עבודתו של כירורג כלי הדם היא עבודה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, שיש צורך בהבנה נרחבת של הגוף עבורה ויש צורך במקצועיות ודיוק ללא פשרות.

Blood circulation

לפי הפיתוחים החדשים בשנים האחרונות, זהו התחום שממשיך ומתפתח משנה לשנה.

הכירורגים הם כמה מאנשי המקצוע המדויקים ביותר בעולם הרפואי המודרני, וחשוב להבין שהתחום שבו הם עוסקים הוא תחום שנמצא בתנופה אדירה. כיום, אנחנו עדים לפיתוחים חדשים, התקנים וטיפולים חדישים בתחום כירורגיית כלי הדם, ועם כל שנה שעוברת הפתרונות נהיים איכותיים ומתקדמים יותר, מה שמחייב את הכירורגים ללמוד ולהתפתח יחד איתם.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן