עבודה בתור מתקין דודי שמש

דוד שמש הוא אמצעי חימום המים הנפוץ בישראל. בעזרת הדוד ניתן לנצל היטב את מזג האוויר הים תיכוני בישראל ואת ימי השמש הארוכים, אך עוד לפני כן נדרשת התקנה מקצועית. הנה כל המידע שאותו צריך לדעת בנושא
עבודה בתור מתקין דודי שמש יכולה להתאים לאנשי מקצוע עם כישרון טכני. המתקין הוא לרוב חשמלאי בדרגת הסמכה בסיסית, אך יש גם מתקינים שמחזיקים ברישיון של חשמלאי מוסמך ואפילו מהנדסי חשמל. ההתקנה מתבצעת בדרך כלל על הגג ולכן היא מחייבת הקפדה על כללי זהירות. הביקוש למתקין בתחום הדוודים עולה מדי שנה, בעיקר בגלל היתרונות של אמצעי חימום מן הסוג הזה.
העבודה עצמה מתבססת על התקנת הרכיבים הבאים של הדוד:

א. גוף חימום – המתקין מחבר גוף חימום חשמלי עשוי צינורית נחושת או נירוסטה. בתוך הצינורית מושחל חוט להב מבודד ממגע, כאשר בקצוות החוט מותקנים קצוות מוליכים. חשמלאי מוסמך יכול להתקין את גוף החימום. עליו לחבר אותו למערכת החשמל של הבית ולוודא עמידה בעומסים לפי כללי הבטיחות.

ב. מכל המים – הדוד מתחבר למכל מים מרכזי שמזין את המים לצינורות ולברזים. ההתקנה כוללת בדרך כלל הרמה לגג של הדוד החדש ופירוק דוד ישן, אך חשוב לברר זאת מראש. בעבודה בתור מתקין דודי שמש חשוב לבצע חיבור יסודי של המכל על מנת למנוע נזילות.

ג. קולטנים – זו תיבה מלבנית שעשויה רובה מתכת ותפקידה לקלוט את אנרגיית השמש. בתוך הקולטן עובר צינור בצבע שחור, שתפקידו להעביר באמצעות הולכת חום את החום שנוצר ולא נבלע בדופן הצינור. את הקולט מתקינים על גג הבית או בכל מקום אחר שחשוף לשמש. ההתקנה המקצועית מאפשרת לקולט לפנות בשיפוע כלפי דרומה, זאת לשם חשיפה מרבית לקרני השמש לכל אורך השנה.

איפה ומתי יש עבודה בהתקנות ותיקוני דודי שמש?

ראשית, דודי שמש הינם אמצעי חימום המים הנפוצים בישראל. רק במדינה עם אקלים ים תיכוני כמו ישראל ניתן לנצל את ימי השמש הארוכים על מנת לחמם מים. שנית, הדוד נמצא בשימוש פרטי ותעשייתי כאחד. אפשר למצוא אותו על גגות בתים צמודי קרקע, מבנים משותפים, מפעלים, תעשיות ומוסדות ציבור. מבחינת התקנה, השאלה היחידה היא מה נפח הדוד ואילו רכיבים צריכים להתחבר אליו.
העבודה על התקנות ותיקונים בתחום הדוודים קיימת בעיקר בקיץ ובעונות המעבר. יחד עם זאת, כיום מעדיפים רוב הלקוחות לשלב את קליטת השמש עם חימום חשמלי. כך ניתן להמשיך להשתמש במיכל הדוד גם במהלך החורף. בימי חורף סוערים במיוחד יש צורך בהחלפת מערכת החימום או בויסות מחדש של התרמוסטט. בכל מקרה, איש מקצוע עם הכשרה וניסיון יכול לעבוד בתחום ולהציע את שירותיו באופן פרטי או במסגרת חברה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן