בלש פרטי

עבודה בתור בלש פרטי.

 

כאשר רוב האנשים שומעים את המונח "בלש פרטי" או "חוקר פרטי", עולה לראש תמונה מסוימת המשתנה במעט מאדם לאדם. חלק יראו חוקר מתחבא המנסה להוכיח בגידה של אחד מבני הזוג ואחרים יראו אולי חוקר המתגנב למשרד חשוך ומצלם מסמכים חשובים או מפלילים. זאת כתוצאה מצפייה באינספור סרטים ותוכניות טלוויזיה לאורך השנים. כמובן שהמציאות מורכבת הרבה יותר ושונה בתכלית, לכן ריכזנו עבורכם את כל הפרטים האמיתיים לגבי עבודתו של הבלש הפרטי.

 שעות העבודה של בלש פרטי

בלש פרטי משתייך לאותם אנשי מקצוע שבאמת ניתן לומר עליהם בבטחה שהם לוקחים על עצמם גם מחויבות לזמינות קשוחה במיוחד. משרד חקירות פרטיות ועסקיות חייב להציע ללקוחותיו זמינות מלאה של 24/7 – 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. אז אמנם הבלש הפרטי לא מבצע מעקבים ללא הפסקה ואינו גר בעבודה, אך הוא כן ייצא לשטח בשעות לא שגרתיות ואף יבצע ויתורים אישיים לטובת חקירה.

זמינות תמידית ומיידית

בהמשך לסעיף הקודם של שעות העבודה, בלש פרטי המבצע מעקבים וחוקר נושאים לפי צרכי לקוחותיו מספק בפועל זמינות תמידית ללקוחותיו ולחקירותיו ואותה זמינות היא גם לרוב מיידית. כמובן שזמינות זו יכולה לקבל מענה גם בדמות חוקרים מורשים ומקצועיים אחרים מאותו משרד חקירות, כל עוד החקירה מקבלת מענה והמשימות מבוצעות לפי התוכנית והנתונים העולים מהשטח. כאן עשויים להיכנס לתמונה אותם ויתורים אישיים – החוקר הפרטי יצטרך לעיתים לוותר על התחייבויות אישיות ומשפחתיות לצרכי חקירה כלשהי או לצורך "הקפצה" בזמן אמת לשטח.

אמינות – ללא פשרות!

נושא אחד מהותי במיוחד למי שבוחר לעסוק כמקצוע בתחום החקירות הוא האמינות. זה עשוי להישמע כמו קלישאה אך זו קלישאה שהפכה לכזו פשוט משום שהיא נכונה! בלש פרטי מחויב לאמינות ללא פשרות כלפי לקוחותיו. המשמעות של אמינות זו אינה כמובן לעבור על החוק לטובת החקירה, אך בהחלט כן לראות את טובת הלקוח ולשמור על האינטרסים שלו לאורך כל הדרך. מדובר בתחום רגיש מאוד, לכן האמינות של הבלש הפרטי מתבטאת בדיסקרטיות מלאה, דיווח אמת, ראייה כוללת של צרכי הלקוח והמציאות השטח וכיוצא באלו. זהו נושא שאין להתפשר עליו לרגע, לא כלקוח ולא כחוקר פרטי פעיל ומורשה.

אמינות זו מתבטאת גם כאמור בדיווח אמת. המשמעות היא שהבלש הפרטי יחקור בצורה המקצועית והמקיפה ביותר אך לא יטה את התוצאות או לא "ייצר" תוצאות העולות בקנה אחד עם החשדות הראשוניים של הלקוח או עם ההעדפה המוצהרת לאופן סיום החקירה.

דיסקרטיות – ערך עליון

אמנם נגענו בנושא זה בסעיף האמינות, אך הוא כה חשוב שראוי להקדיש לו סעיף נפרד משל עצמו. משרד חקירות והחוקרים העובדים תחתיו מחויבים באופן מלא ושאינו משתמע לשתי פנים לדיסקרטיות כלפי הלקוחות. עבור בלש פרטי, דיסקרטיות היא ממש ערך עליון. אותה דיסקרטיות באה לידי ביטוי בשמירה קנאית על זהות הלקוח מזמין החקירה וסיבות פנייתו למשרד החקירות, דיסקרטיות וזהירות מוחלטת עם חומרי החקירה המובאים לידיעת הבלש ואשר עולים לאורך החקירה וכן הלאה מבחינת שמירת סודיות. הלקוח חייב לקבל ביטחון מלא והתחייבות מוחלטת שהדיסקרטיות תישמר לאורך כל הדרך, כולל הרבה אחרי שהחקירה הסתיימה.

אילו אמצעי מעקב מתקדמים משתמש בלש פרטי

כיום, כדי להיות בלש פרטי לא מספיק לדעת לבצע מעקבים שקטים מבלי להתגלות. התחום כיום כולל שימוש באמצעי מעקב מתקדמים מאוד טכנולוגית וביישום טכניקות כריית מידע מקיפות במיוחד. כך על הבלש הפרטי לדעת לבצע חקירה גם על גבי מחשבים, להוציא מידע ממכשירי מובייל, לנתח נתונים ומידע מתעבורת מחשבים ואינטרנט, להפעיל אמצעי מעקב מתקדמים וכן הלאה כדי לקבל תמונה מלאה ויעילה ביותר של החקירה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן