מכון העתקות

עבודה במכון העתקות

מכון העתקות שייך לתחום הדפוס ובו מבצעים בעיקר עבודות גדולות. עובדי המכון יכולים להיות מעורבים בשלבים שונים של הדפוס ולהציע שירותי העתקות משלימים. כמו כן, עבודה במכון מלווה לעיתים קרובות במתן שירותי עיצוב גרפי.

דרישות קבלה לעבודה

עבודה במכון העתקות דורשת היכרות מסוימת עם תחום הדפוס. זהו תחום שהתפתח בצורה מהירה בשנים האחרונות, בין היתר תודות לשורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים. אדם שרוצה לעבוד במכון דפוס או העתקות חייב להכיר את ההבדלים בין הטכניקות והשיטות הקיימות. רק בצורה כזו ניתן לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

מאפייני העבודה

העבודה במכון מתחילה בשעות הבוקר ומסתיימת בשעות הערב. היא תלויה כמובן בזמינות של מכון הדפוס עצמו, אך בדרך כלל העובדים נשארים גם אחרי שעות העבודה הרגילות כדי לסיים את הפרויקטים המורכבים. ברמה המעשית, עבודה במכון העתקות כוללת ביצוע פעולות כגון:
• הפקת מסמכים בפורמט גדול לאנשי מקצוע (אדריכלים, מהנדסים וכדומה)
• הגדלה והקטנה של מסמכים ללקוחות פרטיים ועסקיים
• עיבוד פרויקטים באמצעות תוכנות מחשב
• העתקות ממוחשבות מקבצים או ניירות
• הדפסת תכניות (הנדסיות, אדריכליות, תכניות בנייה, תב"ע, תכניות קיימות, מפות)
• שירותי סריקה
• הדפסת גרמושקה
כפי שניתן לראות, אדם שעובד במכון דפוס והעתקות צריך להיות בעל כישורים ורסטיליים. מלבד העבודה הטכנית עם מוצרי הדפוס והמכונות, הוא נדרש לספק שירותי ייעוץ עבור קהל הלקוחות. המשמעות היא שיש צורך בהכשרה ארוכה יחסית שנשענת על ניסיון.

אפשרויות קבלה לעבודה

אדם עם רקע גרפי או הסמכה מסוימת במכוני דפוס יכול לשפר משמעותית את סיכויי הקבלה שלו לעבודה במכון העתקות. תהליך הקבלה לעבודה כולל שליחת קורות חיים והתייצבות לראיון אישי. אפשר גם לברר על מכוני העתקות שמעסיקים עובדים לפרויקטים זמניים בלבד, ולאחר מכן לנסות להשתלב בעבודה קבועה יותר.

שכר ואפשרויות קידום

השכר לעובד מתחיל במכון העתקות הוא בסיסי יחסית אך אפשרויות הקידום רבות. מלבד קידום בתוך המכון עצמו, עובדים מנוסים יכולים לנסות לפתוח עסק עצמאי. לאחר מכן ניתן להרחיב את סל השירותים ובהתאם גם את כמות הלקוחות והרווחים.

מכון העתקות
מכון העתקות

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן