עבודה בבית דפוס – למי שמחפש עבודה מעשית ומתגמלת

יש מי שחושבים שבעידן הדיגיטלי, אנו נמצא פחות ופחות מוצרי דפוס שונים ובתי הדפוס ייסגרו. האמת היא שונה לגמרי. ספרים רבים ממשיכים להיות מודפסים מידי יום ביומו, עיתונים יומיים יוצאים לאור, מגזינים חדשים יוצאים לאור מידי שנה – וזה עוד לפני שציינו כל מיני חוברות, מחברות, מחקרים ועוד פריטים שונים אשר מודפסים בכמויות עצומות. בקיצור, אם אתם מחפשים עבודה מעשית שיש לה ביקוש גבוה – אנו ממליצים לכם להתחיל לבחון את אפשרויות העבודה במסגרת של בית דפוס! בואו להכיר את אופי העבודה, את המשרות, ואת האפשרויות לקידום.

 

הכירו את המשרות שיש בבית הדפוס

  • על אילו משרות מדובר? – יש סוגים שונים של משרות שנדרשות בתוך בתי הדפוס. קודם כל, בתוך כל בית דפוס יש צורבית דפוסך בדפסים. הדפסים הם בעצם המפעילים של מכונות הדפוס עצמן, הם אלו אשר מסדרים את העמודים, ואלו שמבצעים את כל עבודת ההדפסה בפועל. עבודה נוספת שנדרשת בבתי הדפוס היא של המעצבים הגרפיים. הם אלו אשר קובעים כיצד יראה מוצר הדפוס, באיזה פונט יהיה שימוש, באילו תמונות משתמשים, באילו צבעים, וכיו"ב. עבודות נוספות קשורות לתחזוקה של מכונות הדפוס – כאשר מדובר על משרות של טכנאי מכונות דפוס. שימו לב שיש גם משרות מיוחדות שמיעודות להנדסאי דפוס – שהם בעצם אנשים אשר מומחים ברמה גבוהה בתפעול של בתי הדפוס, ויש להם אף תואר מתאים ממכללות שעוסקות בתחום.
  • מהו דפוס העבודה? – תלוי מאד איזו משרה אתם מחפשים! מצד אחד, יש משרות בבתי דפוס אשר מותאמות לסטודנטים ולאנשים צעירים – למשל משרות של דפסים ושל עיצוב גרפי, הן לרוב משרות לפי שעה. לעומת זאת, משרות של הנדסאי דפוס ושל טכנאים, אלו הן משרות במשרה מלאה, והן מתאימות לאנשים אשר צברו ניסיון רב בעבודה בבתי דפוס ובמקומות דומים.
  • האם נדרש ניסיון קודם? – ברוב המקרים בהחלט כן. העבודה בתוך בית דפוס איננה לאנשים שאין להם שום ידע בעולם הדפוס. לעתים יש צורך בניסיון מינימלית בהיכרות עם עולם הדפוס ובעבודה בבתי דפוס קודמים, גם במשרות זוטרות ובהכשרה מעשית ראשונית. למשרות בכירות יותר, יש צורך בניסיון של ממש, מבחינת לימודים ועבודה גם יחד.

עבודה מעניינת – אחד מהיתרונות בעבודה בבתי דפוס, זה שהיא נחשבת לעבודה שהיא גם מעשית מאד ושיש בה צורך, אך בנוסף היא גם עבודה מעניינת למדי! אתם נחשפים למוצרי

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן