סוכן פונדקאות

סוכן פונדקאות – עבודה שנותנת חיים

אם אתם רוצים ללוות זוגות ברגעים מאוד משמעותיים עבורם ולהיות חלק מתהליך שמביא לעולם חיים – יכול מאוד להיות שאתם צריכים לעבוד בסוכנות פונדקאות, או לפתוח בעצמכם אחת כזאת. מהו בדיוק התפקיד של סוכן פונדקאות ואיך מתבצע כל התהליך – את התשובות לכל השאלות האלה ואחרות תוכלו למצוא במאמר שלפניכם.

מהי פונדקאות?

כאשר זוג לא מצליח להביא ילדים לעולם מכל סיבה שהיא, הוא יכול לפנות לוועדה שתאשר עבורו פונדקאות – היינו – תהליך שבו אישה אחרת נושאת את הילד שנוצר מזרעו של הבעל ומביצית של האישה או מביצית של תורמת ביציות (ובמקרים מסוימים גם מזרע של תורם זרע ומביצית של האם המיועדת או של תורמת ביציות), מביאה אותו לעולם ומוסרת אותו לזוג, שנחשבים הוריו לכל דבר ועניין. לאישה הנושאת את ההיריון ויולדת את הילד אין שום חלק בעניין, והיא חותמת על הסכם שבו נכתב במפורש שלאחר הלידה התינוק יימסר לזוג ששכר את שירותיה ולה לא תהיה כל עילה לנסות ולבקש שיישאר בחזקתה (ולכן היא גם לא יכולה להיות תורמת הביציות בדרך כלל).

מה עושה סוכן פונדקאות?

התהליך של מציאת אם פונדקאית הוא לא פשוט. אמנם, בעידן בו אנו חיים כל זוג שרוצה ילד יכול לפרסם ברשתות החברתיות מודעה שבה הוא כותב שהוא מחפש אישה שתסכים להיות עבורם אם פונדקאית, אולם בדרך זו אי אפשר לדעת בוודאות שהאישה בריאה לגמרי בנפשה ובגופה ואכן כשירה לתהליך, ולכן לא ניתן יהיה להמשיך בתהליך ממילא, עד לביצוע כל הבדיקות. סוכנות פונדקאות עושה את העבודה עבור הזוג, ומאתרת בעצמה נשים שמעוניינות להיות אימהות פונדקאיות. נציגי הסוכנות מנחים את הנשים לעבור את כל הבדיקות הרלוונטיות, כך שכאשר זוג שמעוניין להיכנס לתהליך מגיע אליהם, הם כבר יכולים להפנות אותו אל נשים שנמצאו כשירות לשמש אימהות פונדקאיות. מעבר לכך, ביצוע התהליך דרך סוכנות פונדקאות חוסך מהזוג את הצורך להיחשף ומספק לו ליווי צמוד לאורך כל הדרך – כולל ליווי מקצועי של עובד/ת סוציאלי/ת פסיכולוג במקרה הצורך. כך התהליך המורכב הזה הופך להיות קל קצת יותר, ולזוג, כמו גם לפונדקאית, יש תמיד אל מי לפנות.

מה צריך לעשות כדי להיות סוכן פונדקאות?

למעשה – פשוט להצטרף לסוכנות קיימת או לפתוח סוכנות עצמאית, דבר הדורש לבצע מסוכן פונדקאותספר עניינים פרוצדוראליים על מנת לקבל אישור מהגורמים העוסקים בעניין מטעם המדינה. כמובן שהצטרפות לסוכנות קיימת תדרוש מכם לעמוד בקריטריוני הקבלה שלה, שיכולים לכלול מבדקים שונים וראיון קבלה. חשוב לציין, כי רקע משפטי יכול לתרום מאוד למי שמעוניין להיות סוכן פונדקאות, שכן בתהליך הפונדקאות נתקלים לא אחת בשאלות אתיות ומשפטיות, וכך הסוכן יוכל לתת מענה מקיף הן לזוג והן לאם הפונדקאית.

אם זה מעניין אתכם, גשו לאחת הסוכנויות העוסקות במלאכת הקודש הזאת, ואנחנו תקווה שתמצאו את מקומכם במקום שעוזר להביא לעולם חיים. בהצלחה!

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן