פרקטים

מתקין פרקטים – עבודה כיפית ויצירתית

אנשי מקצוע בתחום הריצוף יכולים לבחור התמחות ספציפית. אחת המשרות המומלצות בענף היא לעסוק בהתקנת פרקטים וזאת בגלל מספר סיבות:

א. אתגר – עבודת ההתקנה כרוכה באתגר והתמודדות עם סוגים שונים של פתרונות ריצוף. המתקין נדרש לצבור ניסיון וליישם אותו בבתי מגורים, דירות, משרדים, מוסדות ציבור ועוד. רק מתקין מנוסה יידע כיצד להתמודד עם תקלות בלתי צפויות בלי לשאת בהוצאות מיותרות. האתגר הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה ומרכיבפרקטים מרכזי באטרקטיביות שלה.

ב. יצירתיות – יש סוגים רבים של פרקטים וכל אחד מהם דורש התקנה שונה. מלבד האתגר, המתקין חייב להיות יצירתי. יש מתקינים שמבצעים את העבודה לפי הכללים וכאלה שמרשים לעצמם לחשוב מחוץ לקופסא. הדבר היחיד שחשוב הוא כמובן שביעות הרצון של הלקוח, אך כמובן שגם המתקין יכול להחליט כיצד הוא מגיע ליעד בדרך הנוחה והיצירתית ביותר.

ג. הנאה – התגמול הכלכלי הוא רק חלק קטן ממערכת השיקולים של בחירת מקום עבודה. מי שלא רוצים להרגיש שחיקה צריך למצוא תפקיד שיסב לו הנאה. את הקריטריון הזה ניתן להשיג רק בתפקיד שמשלב בין יכולת טכנית, יצירתיות ומיומנות. ההנאה מתחילה כאשר המתקין מגיע לבית הלקוח ומסתיימת רק אחרי שכל הריצוף נמצא במקום.

קהל היעד של העבודה

מתקין פרקטים הוא תפקיד שמתאים לקהל יעד מגוון. צעירים אחרי צבא יכולים להגיש מועמדות למשרה כזו אצל אחת החברות הגדולות, או לשקול פתיחת עסק עצמאי. יש גם לא מעט נשים שמנסות את מזלן בתחום ההתקנות והריצוף. חלק מהנשים משלבות את העבודה הפיזית עם ייעוץ ועיצוב פנים, בעוד אחרות מעדיפות לצבור את הניסיון תוך כדי ביצוע ההתקנה בפועל. בסופו של דבר, הכל תלוי בשאיפות של העובד ובאופן שבו הוא רואה את גרף ההתקדמות בקריירה.

אין תנאי קבלה לעבודה בתור מתקין פרקטים אך יש חשיבות לאוריינטציה טכנית. מי שמתקשה להסתדר עם הנדסה מינימאלית לא יוכל לבחור שיטת התקנה או לשמור על ריצוף

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן