מעצב גינות

מעצב גינות – עבודה פיזית יצירתית במיוחד

אם אתם אוהבים לעבוד בעבודה פיזית, אבל גם ניחנתם בנפש יצירתית, יכול מאוד להיות שעבודה בתחום של עיצוב ותכנון גינות תהיה העבודה המושלמת עבורכם. כאן תמצאו את כל הפרטים שחשוב לדעת על עבודתו של מעצב גינות, ואשר יוכלו לסייע לכם לקבל החלטות.

 

מיהו מעצב גינות?

גנן המתמחה בתכנון של גינות מאפס, ובתכנון מחדש של גינות קיימות. התפקיד כולל את קבלת כל ההחלטות שיש להן השפעה על המראה הסופי של הגינה, כולל:

  • סוגי פרחים שכדאי לשתול
  • סוגי עצים ושיחים שמתאימים לגינה
  • מיקום נכון של הצמחייה על פי תנאי האקלים והאדמה
  • שתילת דשא / התקנת דשא סינתטי
  • התקנת מערכת השקיה ממוחשבת
  • תכנון והתקנה של תאורת גן מתאימה
  • הוספת אלמנטים עיצוביים כגון בריכת נוי, מזרקות, אבני טוף, שבילי גישה, מסלעות וכד'
  • דישון האדמה לטובת קליטה טובה של השתילים
  • ועוד

חשוב לציין, שמתכנן הגינה הוא לא תמיד מבצע העבודה בפועל, אבל הוא ללא ספק צריך לדעת איך לבצע אותה בצורה הטובה ביותר.

בנוסף לכל התחומים שהוזכרו לעיל, מעצב גינות יכול לבחור להתמחות גם במקצועות משלימים כגון בנייה בעץ, שתאפשר לו לספק ללקוחותיו שירות מקיף, הכולל גם הקמת דקים ופרגולו בגינה, שמשדרגים מאוד את העיצוב שלה.

 

אז למי זה מתאים?

עבודה בתחום של עיצוב ותכנון גינות מתאימה קודם כל למי שאוהב טבע וירוק מסביבו. לא לכולם זה מתאים, אבל עבור מי שאוהב את זה – זו יכולה להיות בחירה מושלמת של תחום עיסוק. שנית, מי שבוחר במקצוע הזה חייב להיות אדם שעבודה פיזית לא מרתיעה אותו, שכן מעצב גינות עוסק כל  היום בעבודה פיזית בחוץ, בכל תנאי מזג אוויר. שלישית ואחרונה, למי שעוסק בתחום צריכה להיות מחשבה יצירתית, שתאפשר לו לתכנן ולעצב כל גינה שאליה יגיע בצורה האופטימלית, אשר תגרום נחת ושביעות רצון מלאה לבעליה.

 

איפה לומדים תכנון ועיצוב גינות?

יש מכללות רבות המציעות קורסי גינון בכלל וקורסי תכנון ועיצוב גינות בפרט. חשוב לבדוק מהם תנאי הקבלה ואיזו תעודה מקבלים בסיום הקורס, משום שישנם קורסים קצרים שמיועדים רק לתת טעימה מהתחום ואשמעצב גינותר אינם מסמיכים את התלמידים להיות מעצבי גינות בפועל, וישנם קורסים מקיפים שכוללים הכול-כולל-הכול, והם נמשכים יותר זמן (בין 150 – 300 שעות אקדמיות) ובסופם התלמידים מקבלים תעודת מעצב גינות מוסמך.

דרישות הקבלה לקורס המקיף כוללות הדרך כלל ידע וניסיון מוכחים בעולם הגינון או העיצוב, ו/או סיום של 12 שנות לימוד לפחות.

לסיכום – תכנון ועיצוב גינות הוא תחום רב-גוני ביותר, המאפשר למי שאוהב את התחום להתפתח ולהתקדם מתכנון של גינות פרטיות לתכנון של גינות מוסדיות ושל פארקים עירוניים, ולהגיע לתוצאות מדהימות ביופיין, כי גם כאן, כמו בכל תחום יצירתי אחר – השמיים הם הגבול. בהצלחה!

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן