בית אבות

מהן התכונות הנדרשות לעבודה בבית אבות?

ככל שתוחלת החיים בישראל הולכת ועולה, כך גם יותר ויותר מבוגרים עוברים להתגורר בבית אבות – בין אם מרצונם ומדעתם, ובין אם מדובר על מבוגרים סיעודיים אשר בני משפחתם שיכנו אותם בבית האבות. כך או כך – ידיהם של בתי האבות מלאות עבודה, והדבר מוביל לכך שבשנים האחרונות הדרישה לעובדים בבתי האבות הולכת ועולה. מכאן כמובן עולה השאלה – אם אתם רוצים לעבוד בתוך בית אבות, מהן התכונות אשר חשוב מאד שיהיו לכם כדי שתוכלו להתקבל לעבודה ואף להפיק ממנה את המקסימום?

התכונות שכדאי שיהיו לכם

● יכולת הכלה וסבלנות – אולי התכונות החשובות ביותר לכל אדם שעובד בתוך בית אבות, לא משנה באיזה תפקיד – זה היכולת להכיל את השונה ממנו והיכולת להיות סבלני. יש לזכור שבבתי האבות ישנם מבוגרים מכל הסוגים. רבים מהם מתקשים להביע את עצמם, חלקם אף עלולים לחשו לעתים תסכול ממצבם, ואף אלו שהם נינוחים ונעימים – מתנהלים לרוב באטיות יוצאת דופן. לכן, המשרות השונות בבתי האבות מתאימות קודם כל לאנשים שיש להם את כל הסבלנות והיכולת להכיל את השונה מהם, כי זה המפתח להצלחה בתפקיד.

● שמחת חיים – עוד משהו שחשוב מאד לדעת בנוגע לעבודה בתוך המסגרות השונות של בתי האבות – זה דורש מכם בהחלט להיות עם שמחת חיים. העבודה בתוך בית אבות היא לא תמיד פשוטה. מצד אחד נחשפים לעתים לצדדים הפחות נעימים של עולם הזקנה. מהצד השני – חשוב מאד שהעובדים בבתי האבות ידעו גם איך ליצור אווירה נעימה מאד עבור הדיירים. לכן, זה התפקיד של העובדים במקום לשמח את הקשישים ולהפעיל אותם – ובשביל זה כידוע, צריך בהחלט שמחת חיים.

● יצירתיות – תתפלאו, אבל העבודה בתוך בית אבות גם דורשת מהעובדים השונים לא מעט יצירתיות, במיוחד בהתמודדות עם בלת"מים – כיצד מתמודדים עם קשיש שמסרב לאכול? איך יוצרים פעילויות שימשכו כמה שיותר דיירים? כל אלו שאלות חשובות, שרק אדם עם נפש יצירתית ידע איך לתת להן מענה.

בית אבות

האם אתם מתאימים?

אם זיהיתם בעצמכם ולו חלק מהתכונות שקראתם זה עתה – יכול להיות שגם אתם מתאימים לעבודה בבתי האבות, ומומלץ שתגישו קורות חיים בקרוב!

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן