מדריך בגן חיות

Woman combing Alaskan Malamute

גני חיות בכל רחבי העולם מעסיקים מדריכים במטרה להעשיר את החוויה של המבקרים. יש מדריכים האחראיים על מחלקה מסוימת בלבד בתוך הפארק, לעומת מדריכים שעורכים סיורים כלליים.

המדריכים נדרשים לגלות המון סבלנות, ידע מקצועי ואדיבות כלפי המבקרים. הם עובדים מדי יום מול מבקרים בכל הגילאים, ועיקר העומס עליהם הוא בחגים, שבתות וחופשות.

תנאי קבלה למשרה

אפשר להתקבל אל משרת מדריך בגן חיות בעזרת רקע תיאורטי וניסיון מעשי. המדריך חייב להיות בעל גישה נכונה לבעלי חיים וידע מקיף. בין היתר, עליו לעמוד בתנאי הסף הבאים:

  • היכרות עם מדעי בעלי החיים
  • רמה גבוהה בשפות זרות
  • יכולת ביטוי בעל פה
  • נכונות לעבודה פיזית מאומצת בשעות לא שגרתיות

משרה ראשונה בתור מדריך יכולה להיות נקודת פתיחה משמעותית לקריירה בגן החיות. מתוך משרת מדריך ניתן לעבור אל מחלקת השיווק, לעבוד בתור רכזי קבוצות או להתנסות בפיתוח תכניות הדרכה ותכנים. גיוס מדריכים והכשרתם מתבצע על ידי גן החיות בהתאם לדרישות ולתנאים הספציפיים שלו. ברוב המקרים, ידרוש הגן מגורים בקרב מקום, לכן מי שגר בגוש דן יתקשה לעבוד בגן החיות התנכ"י בירושלים ולהיפך.

יתרונות וחסרונות של תפקידי הדרכה

מדריך נהנה ממשרה מאתגרת וסביבת עבודה יוצאת דופן. בכל יום פוגש המדריך אנשים חדשים, מקבל הזדמנות לעקוב אחר חיות ומתנסה בהרחבת אופקים. המדריך הוא חלק בלתי נפרד מהאופי של גן החיות, והמבקרים מעניקים לו סמכות רבה. הוא משמש בתור גורם מקצועי אחריו המבקרים עוקבים במטרה לצבור ידע. בנוסף, המדריך יכול להשתמש בידע שצבר על מנת להשתלב בתחום לימודי וטרינריה.

לעומת זאת, יש למשרת מדריך גם לא מעט חסרונות. המדריך חייב להיות בעל סבלנות, הוא אחראי על המבקרים ועל ההתנהגות שלהם, נדרש להתעמת עם פורעי חוק, ולעיתים הוא נחשף בעצמו לסכנות מסוימות בתוך גן החיות. המדריך עובד בתנאים קשים יחסית, ויש צורך בכושר גופני גבוה על מנת להתמודד מדי יום עם שעות סיורים רבות. מבחינה כלכלית, התגמול עבור משרת מדריך היא ממוצעת. קשה להתעשר מהמשרה הזו, וברוב המקרים היא מהווה השלמת הכנסה או עבודה סטודנטיאלית.

מועמדים עבור משרת מדריך בגן חיות נדרשים להגיע עם מוטיבציה גבוהה. הם צריכים להכיר את תחום ההדרכה, לאהוב חיות, ובעיקר ליהנות מעבודה בתוך גן פתוח. המשרה אינה מתאימה לחסרי ביטחון עצמי או למי שמפחד מחיות מסוימות הנמצאות בתוך הגן.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן