חשמלאי בודק

קורס בודק חשמל

נפתח בהסבר על חשיבותו של בודק החשמל ועל חשיבותה של בדיקת החשמל

בשביל שנוכל להבין עד כמה בודק חשמל, או לצורך העניין חשמלאי בודק, הוא איש מקצוע מהותי עבור כל מוסד וכל אדם בחברה המודרנית, עלינו להבין קודם כל את חשיבותה של מערכת החשמל לשגרת החיים בעולם המודרני. ובכן, החברה שבה אנחנו חיים היא חברה שבה כמעט כל פעולה שאנחנו מבצעים קשורה בצורה כזו או אחרת למערכת חשמלית. החל מהעבודה שלנו, דרך שעות הפנאי שלנו ועד האוכל שאנחנו מכינים – בכל דבר אנחנו תלויים במערכות חשמליות ובתשתית חשמל תקינה ובטוחה. עם זאת, בכדי לוודא שתשתיות החשמל בבית או בעסק אכן תקינות ובטיחותיות, אנחנו צריכים בדיקה מקצועית של איש מקצוע – הן ברמה הפרקטית בכדי לדעת שאנחנו יכולים להשתמש בחשמל בבטחה, והן ברמה הפורמלית בכדי לקבל את האישורים השונים מחברת החשמל, חברות הביטוח, מכבי האש וכדומה. לטובת המטרה הזאת בדיוק ישנו בודק החשמל, שכאמור הופך לאחר מאנשי המקצוע הרלוונטיים ביותר עבור כל אחד ואחד מאתנו בנקודה זו. כעת, נבין בדיוק כיצד הופכים לחשמלאי בודק ומהי הכשרתו של איש מקצוע חשוב זה.

חשמלאי בודק

כיצד נראית הכשרתו של בודק החשמל, ומהן אפשרויות הלימודים השונות שלנו בתחום זה?

  • קורס מקצועי – בסיס ההכשרה כבודק חשמל היא כמובן הקורס המקצועי בתחום. קורס זה, שמכשיר חשמלאים בודקים, עובר במספר מכללות מקצועיות ברחבי הארץ, ועל פי הנחיות משרד הכלכלה עליו לשלב בין הכשרה עיונית בנושא החוקים, התקנות וההנחיות לגבי מערכות חשמל, תכנונן ובדיקתן, ובין השתתפות בפועל ב-20 בדיקות במבנים פרטיים או מסחריים ו-10 בדיקות במבני תעשייה. בסופו של הקורס הזה מוכשר החשמלאי כבודק מוסמך באחת מדרגות ההסמכה – מ-1 ועד 3, כאשר 3 היא הגבוהה ביותר שבה רשאים לבדוק כל מערכת בכל מבנה.
  • דרישות ותנאי הקורס – קורס בודק חשמל הוא קורס שמיועד לטכנאים וחשמלאים בתחום החשמל, שרוצים לשדרג את הכשרתם ולהפוך לבודקים מקצועיים, עם ותק של כארבע שנים בעבודתם זו. מהנדסים שפונים לקורס מוסמכים לדרגה 3. אחת הדרישות החשובות להשתתפות בקורס היא הפנייה מטעם המנהל לענייני חשמל. הקורס עצמו עולה בטווח שבין 6,500-8,000 ₪ בהתאם למוסד הלימוד, ובדרך כלל הוא עובר במתכונת של מפגש או שניים בשבוע בלימודי ערב בכדי לא לפגוע בתעסוקה היום יומית שלנו. בסופו של הקורס המתאים לנו אנו מוכשרים כבודקים בדרגה 1, 2 או 3 בהתאם להכשרתנו הקודמת.

תחום החשמל הוא תחום שהתעסוקה בו רבה ויכולה להיות גם רווחית ביותר עבורכם

חשמלאי בודק הוא איש מקצוע נחוץ במיוחד בחברה שבה אנחנו חיים, ואפשרויות התעסוקה בתחום זה הן לא מועטות, הן כבודק פרטי והן כחלק משירותי בדיקת מקצועיים יותר שנותנים לנו את הבסיס המקצועי האיכותי והרחב יותר בכדי להשלים את הכשרתנו כבודקים המקצועיים ביותר שרק נוכל להיות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן