מאבחן ליקויי למידה

מאבחן ליקויי למידה

לקות למידה, הינה קושי ברכישה של מיומנות למידה בסיסית מדובר על פי רוב, ברקע נוירולוגי. לא מדובר חלילה, על פיגור שכלי, או בעיה רגשית מורכבת. על פי הסטטיסטיקה, כ-10% מכלל האוכלוסייה, מתמודדים עם לקות למידה. גם ילדים וגם מבוגרים אשר אובחנו כי הם ליקויי למידה, יוכלו להתמודד וללמוד במסגרת חינוך רגילה באמצעות קבלת סיוע מתאים. רק 2% מהאוכלוסייה הזאת, יצטרכו מסגרת של חינוך מיוחד.

ליקויי למידה, עשויים להתגלות בתחילת הלימודים, ישנם סימנים שניתן לראות גבר בגיל הרך. מי שהוא לקוי למידה וניסה להתגבר על קשיי הלמידה, עשויים להיתקל בקשיים כאשר הלימודים הופכים להיות מורכבים יותר. ישנם חיקויים בלמידה שעשויים להתגלות בכל מיני שלבים, אם במסגרת בית הספר היסודי, התיכון או באוניברסיטה.

פנייה למאבחן ליקויי למידה

הקשיים של ליקויי הלמידה, חייבים להיבחן בצורה מקצועית ע"י מאבחן מקצועי. הפרעות של קמאבחן ליקויי למידהשב וריכוז בקרב ליקויי למידה מאובחנים בכמה שיטות. אחת השיטות המומלצות והיעילות לטיפול הינה באמצעות שיטת טומטיס, שבאמצעותה מבצעים אימוני הקשבה באמצעות גירויים וצלילים. שיטה זו, מאפשרת שיפור ביכולת ההקשבה של המטופל. כל מטופל שמטופל בשיטת טומטיס,  יוכל לשפר את שגרת חייו ולרכוש אופטימיות ושמחת חיים. השיטה הזו, הנה חיונית והמטופלים, יוכלו להסתגל באופן החברתי, יוכלו להתמיד במשימות ביתר קלות, לפתח את התקשורת הבין אישית ולפתח את הזיכרון.

מאבחנים מקצועיים מאבחנים את הכשלים שיש  לטפל בהמשך. כאשר המאבחן יזהה את הכשלים השונים במטופלים, הוא יכין תכנית טיפולית אישית עבור מטופל תוך גירוי וצלילים.

כמה זמן אורך האבחון אצל מאבחן?

מומחים בתחום הפרא רפואי וקלינאי תקשורת, יאבחנו את ליקויי למידה בנשך כשלוש שעות. המטופל יענה על שאלון, ירואיין אישית ויעבור בחינת הקשבה שבה תאובחן מהירות ואיכות תגובה. במידה ואתם מבחינים בסימנים בילדכם או בעצמכם, זה הזמן הנכון לגשת לאבחון. הפתרון בטיפול בשיטות השונות, יוכל לשפר באופן משמעותי את איכות חייהם של אלה המאובחנים כסובלים מבעיות קשב וריכוז וכן ליקויי למידה שונים, כגון דיסלקציה ועוד.

האבחון האמין ביותר מתבצע כאשר המטופל מגיע לכיתה א'. אבחון פסיכולוגי לא משקף את היכולת האמיתית כי אם יש לבצע גם אבחון דידקטי. האבחון המוקדם וההתערבות המוקדמת, חשובים וחיוניים ואסור להמתין עם האבחון, על מנת שהילד לא יתקשה יותר, מה שיגרום לו לתסכולים ולריחוק חברתי.

לקות למידה – היא אינה מום

רבים כבר עסקו בבעיות קשב וריכוז ושאר הלקויים בלמידה. הפתרון האולטימטיבי הינו פנייה לנוירולוג או פסיכיאטר על מנת לאבחן את בעיית הקשב והריכוז על פי ממצאים נוירולוגים, כמו למשל חשד בבעיה במערכת העצבים. חשוב לציין, כי ליקוי למידה זו אינה נכות ולכן, אבחון מדויק ומתן טיפול יעיל, יאפשרו למטופלים למצות את כישוריהם ואת היכולות שלהם ואפשרות למתן הקלות בבחינות.

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן