גילוון חם וקר

גילוון חם וקר – עבודה למקצוענים בלבד

גילוון הוא תהליך כימי של ציפוי ברזל או פלדה. הציפוי מבוסס על אבץ חמצני והוא מבוצע במטרה למנוע חלודה וקורוזיה. כל אלו הופכים את עבודת הגילוון לתחום ששמור למקצוענים בלבד. מי שרוצה לעסוק בתחום הזה נדרש לעבור תהליך ארוך של הסמכה, וכמו כן גם להתייחס לנושאים הבאים:

הבדלים בין גילוון חם וקר

אי אפשר לעבוד בתחוםזה מבלי להכיר את ההבדלים בין הטכניקות הקיימות. גילוון חם מתבצע על ידי הטבלת רכיב הפלדה בתוך אמבט מלא באבץ נוזלי מחומם שמגיע לטמפרטורה של 460 מעלות צלזיוס, בעוד גילוון קר מבוצע בצורה שונה והוא נחשב פחות יעיל. עם זאת, היכרות עם ההבדלים בין שיטות הגלוון עוזרת לאנשי המקצוע שעוסקים בתחום לבצע את העבודות על הצד הטוב ביותר.

הוראות בטיחות

העבודה עם גלוון מחייבת שמירה על כללי בטיחות מחמירים. כללים אלו רלוונטיים עבור גלוון חם וקר כאחד ויש להכיר אותם היטב. השמירה על כללי הבטיחות נובעת משימוש בכלי עבודה מסוימים, בהפרדת חומרים ובמעקב אחר שכבת הציפוי.

ניסיון בתחום

מדובר בעבודה למקצוענים בלבד גם בגלל שהוא מחייב תקופה ארוכה של צבירת ניסיון. למרות שעל פניו ניתן להתחיל לעבוד בתחום גם לאחר הסמכה קצרה יחסית, את העבודות המורכבות באמת מבצעים רק אנשי מקצוע מנוסים. מקצוענים עם ניסיון יודעים איזה עובי של שכבת גלוון ליצור כדי להגן על המתכת, לעומת עובדים בלי ניסיון שעלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים.

גילוון חם וקר

כך תהפכו למקצוענים

מי שרוצה להשתלב בתחום הגלוון ולהציע את שירותיו באופן עצמאי או כשכיר, צריך קודם כל לדאוג להסמכה מתאימה. אפשר לעבור קורס במוסדות התעשייה השונים או לפנות ישירות לאנשי המקצוע ולבקש להשתלב בענף. כדאי לשמור על כללי הבטיחות מהרגע הראשון, לצפות מקרוב בעבודות גלוון חם וקר ולהכין היטב את שיעורי הבית לגבי הבדלים בין סוגי מתכות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן