כתיבה שיווקית

תארים מתקדמים – איך הם יעזרו לך למצוא עבודה בחו"ל?

תואר מתקדם הוא המפתח כאשר מעוניינים למצוא עבודה בחו"ל

ישראל היא מדינה עם אחוז גבוה מאוד של אקדמאים ביחס לאוכלוסייה. דבר זה מהווה יתרון בקרב ישראלים בתחרות על מקומות עבודה בחו"ל. אולם, חשוב לדעת שהיתרון העיקרי הוא עבור בעלי תארים מתקדמים. הכוונה בתארים מתקדמים היא לתואר שני, לדוקטורט ולפוסט דוקטורט. קבלת תואר מתקדם בתחומים החמים כמו מנהל עסקים, הנדסה ומדעי המחשב, יכולה לקדם אנשים למשרות מפתח בחו"ל. לעומתם, אנשים עם תואר ראשון עלולים שלא להתקבל למשרות, וגם אם הם כן מתקדמים לרוב מדובר בעבודה עם שכר נמוך יותר ועם תנאים פחות טובים לעומת אנשים עם תואר מתקדם.

עורך דין פלילי

איך בוחרים את תחום התואר המתקדם במטרה למצוא עבודה?

התואר המתקדם שצריך לבחור צריך להיות ממוקד למטרת מציאת עבודה בחו"ל. לתחומי לימודים שונים של תואר ראשון, מומלץ להתאים תואר שני או דוקטורט בנושאים שמקובלים יותר בשוק העבודה:

  • בעלי תואר ראשון בהנדסה או במדעי המחשב – השוק בחו"ל מחפש אנשים עם ידע ספציפי בתחומים הללו,
    ברמת תואר שני או שלישי. אם עשיתם תואר כזה, ניתן לעשות תואר שני באותו התחום, כך שיהיה לכם ידע ספציפי בנושא כלשהו שקשור לתחום, בו תרצו לעבוד. כדאי מאוד לבדוק אילו תחומים בעולם ההנדסה ומדעי המחשב הם החמים ביותר מבחינת משרות בחול לפני שבוחרים לאיזה תואר מתקדם ללכת. תחום נוסף שהוא למעשה "ללכת על בטוח" הוא למידת תואר שני במנהל עסקים – MBA. תואר זה פותח הרבה דלתות לאנשים שמעוניינים לעסוק בניהול בתחומם ולאו דווקא בתכנות או בהנדסה באופן ספציפי.
  • בעלי תארים ראשונים בתחומים אחרים – כדאי לדעת שאם מעוניינים במשרות בחו"ל בחברות הייטק, ולא
    באקדמיה, אין צורך להמשיך לתואר שני בתחום בו למדתם. המשך לתואר שני בצורה ספציפית מדי תגרום לכם להיות Over-Qualified, כלומר בעלי תארי יתר עבור סוג העבודה. הבחירה הטובה ביותר עבור תארים שאינם הנדסה ומדעי המחשב, שמובילה למגוון המשרות הרחב ביותר ועם אוריינטציה ניהולית, היא תואר שני במנהל עסקים. חשוב לדעת שכדי להתקבל לכך, יש צורך לבצע בחינת GMAT, שהיא המדד העיקרי לקבלה לתואר זה.

חשוב לדעת על בחינות הקבלה לתארים מתקדמים

כדי ללמוד לתארים מתקדמים, יש צורך בבחינות קבלה אשר דורשות הכנה יסודית, כדוגמת בחינת GMAT. חשוב להשיג בהן ציון גבוה ביחס לאחרים על מנת להתקבל למוסדות האקדמיים המובילים, שכן תואר ממוסד מוביל מקנה יתרון במציאת עבודה מעניינת ועם תנאים טובים. בחינות אלו כוללות ידע בתחום. בחינת GMAT, שהיא הנפוצה ביותר כיוון שהיא מכוונת לתחום של מנע"ס, שהוא פופולרי, מבוססת על שילוב של ידע בניתוח נתונים אקדמיים יחד עם מהירות בפתרון בעיות. חשוב ללמוד טוב לבחינות הקבלה כדי להגשים את חלומכם לעבוד בחו"ל במשרה רווחית.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן