ריתוך

רתך – האם המקצוע מבוקש בזמן קורונה?

תקופת הקורונה שינתה המון דברים בשוק העבודה, אבל יש מקצועות ששומרים על המעמד שלהם. במאמר הבא נתמקד במקצוע הריתוך ונסביר כיצד משתמשים בבעלי מקצוע מן הסוג הזה על מנת להתמודד עם דרישות השוק הפרטי, העסקי והתעשייתי

עבודות ריתוך מבוצעות במגוון רחב של תחומים וכדי להשיג שורה ארוכה של מטרות. למרות הבדלים בין האופן שבו מבצעים עבודות כאלה, הדרישה היא תמיד לבעלי מקצוע מיומנים. כאשר בעלי המקצוע מספיק מיומנים, זה אומר שאפשר לרתך יחד סוגים שונים של מתכות בלי שזה יבוא על חשבון הביטחון האישי. מעבר לכך, ייתכן ולעבודות כאלה תהיה השפעה על העמידות של המתכת והברזל. 

מאפייני המקצוע בתקופת הקורונה

2020 התאפיינה בכך שכל העולם התמודד בו זמנית עם מגפת הקורונה. בגלל המגפה הויראלית, מקומות עסק רבים נסגרו וגם התעשייה ספגה מכה אנושה. יתרה על כך, חוסר יכולת ממשלתית להתמודד עם המגפה בצורה יעילה הביא לסגירת מערכת החינוך ולפגיעה בתושבים ובאזרחים. על הרקע הזה, אפשר להבין גם את השינויים שחלו על מקצוע הריתוך.

מה השתנה בתקופת הקורונה?

הנה כמה שינויים בולטים שהשפיעו על רתך שכר ותנאים ובעיקר על הביקוש לעבודות מן הסוג הזה מצד לקוחות פרטיים, עסקיים ותעשייתיים:

א. חופשה ללא תשלום של חברות ריתוך גדולות – רתך יכול לבחור האם לעבוד בצורה עצמאית ולפתוח עסק, או שמא להצטרף כשכיר לעבודה בחברה שעוסקת בתחום. אצל כאלה שעובדים כשכירים, תקופת הקורונה התאפיינה ביציאה לחופשה ללא תשלום. במהלך חופשה ללא תשלום, השכר של הרתכים נפגע וגם המוטיבציה שלהם ירדה בצורה משמעותית.

ב. קיפאון בענף הבנייה והתעשייה – אי אפשר לדבר על הביקוש למקצוע של רתך בלי להזכיר את התחום שבו השירותים הללו מבוקשים. זה כולל בעיקר את ענפי הבנייה והתעשייה, שבהם אי אפשר להתקדם בלי עבודות ריתוך כאלה ואחרות. אז ספציפית בתקופת הקורונה, רבים מבין אלו שעסקו בתחום הריתוך נאלצו לספוג הפסדים.

ג. ביקוש לעבודות מסגרות בחלל הפנים – הצד השני של המטבע היה ב-2020 זינוק בביקוש לעבודות מסגרות ביתיות. אלו למעשה עבודות שאותן רתך מבצע בחלל הפנים של הבית, כמו למשל כדי לשדרג את הסלון או על מנת לבנות פרופיל מתכת או אלומיניום עבור החלונות. בגלל שאנשים שהיו סגר בילו יותר זמן בבית, הם מצאו צורך לפנות אל אנשי מקצוע כדי לשלב בחלל הפנים אלמנטים שונים ממתכת.

שינויים בשכר של בעלי מקצוע

עבודות ריתוך מתומחרות לפי היקף הפרויקט, דרישות הלקוח וסוג חומרי הגלם שבהם משתמשים. בכל אחד מההקשרים האלה, אפשר לראות שינויים מסוימים גם בתקופת הקורונה. בחודשים האחרונים למשל עלה השכר של בעלי מקצוע שסיפקו שירותים לסקטור הפרטי, אך הביקוש לעבודה אצל רתכים שהציעו שירותים לסקטור המסחרי או התעשייתי דווקא ירד. לכן, חשוב כמו תמיד לבחון כל מקרה לגופו ולא למהר להסיק מסקנות.

עבודה בתחום הריתוך

הרבה אנשים עשו חישוב מסלול מחדש במהלך הקורונה. בהקשר של תעסוקה ופרנסה למשל, ניתן לראות נטייה של אנשים רבים לפתח תחביבים ולהפוך אותם למקצוע. אז מי שהייתה לו אוריינטציה מסוימת לעבודות ריתוך בהחלט יכול היום לנצל את זה כדי להתחיל לעבוד בתחום. מנגד, מי שכבר עבד בתחום אבל גילה שהוא לא מספק עבורו – יכול להיות שעבר תהליך הפוך. 

מה צופן העתיד?

מגפת הקורונה האיצה המון תהליכים. ספציפית בתחום מסורתי כמו ריתוך, זה הראה שתמיד יש ביקוש לעבודות מתכת מדויקות ברמה גבוהה.  

דילוג לתוכן