עובדים זרים

עובדים זרים בישראל

מי שרוצה להעסיק עובד זר בישראל צריך לקרוא את המאמר הזה. המאמר הזה יעשה לכם סדר בראש, הוא יסביר לכם את כל המידע הכללי שייתן לכם מושג טוב יותר מה כולל התהליך. זה הזמן לענות על כל השאלות המעניינות לגבי העסקת עובדים זרים, כך שלא יהיו סימני שאלה לאחר מכן.

מדוע יש חשיבות רבה לעובדים זרים?

עובדים זרים יכולים להיות כוח עבודה חשוב מאוד בכלכלה של מדינה. אולי נדמה שהם שווים למהגרים אך יש ביניהם הבדל גדול בהגדרה. עובד זר עובד בישראל בצורה חוקית עם אשרת עבודה, אשר עורך דין אשרות יכול לסייע בקבלתה. עובדים זרים בדרך כלל יעבדו בעבודות שישראלים לא ירצו לעבור כמו למשל טפול בבני הגיל שלישי שצריכים טיפול סיעודי שוטף, עבודה בשטיפת כלים וכן הלאה. עבודות מסוג זה לא מקובלות על ידי רוב הישראלים וגם אם הם יעבדו, העלויות יהיו גבוהות מאוד. לכן למדינה יש אינטרס שהעובדים הזרים יגיעו לארץ אם כי התהליך בכל זאת לא יהיה פשוט.

כיצד ניתן למצוא עובד זר בישראל?

אם אתם רוצים למצוא עובד זר בישראל אתם צריכים לפנות לחברות כוח אדם. יש חברות כוח אדם שישמחו לעזור לכם למצוא את העובד שאתם צריכים, כאשר עובדים אלו יכולים להיות כוח עבודה חשוב לעסק שלכם. יכול להיות שלא תמצאו עובדים זריםעובד זר שמתאים לדרישות שלכם ואז תצטרכו שחברה מתווכת תעזור לכם להעלות אותו ארצה. התהליך הזה יהיה מסובך יותר אך הוא לעתים נדרש בעיקר כאשר יש צורך בעובד סיעודי לטווח הארוך. חשוב לעבוד רק עם חברות אמינות ומוכרות כי אם לא, יכול להיות שתגלו שיש בעיות בהליך והעלויות יהיו הרבה יותר גבוהות.

כיצד ניתן להעלות עובד זר ארצה?

כדי להעלות עובד זר ארצה יש צורך לעבוד עם חברות ייעודיות שמתעסקות בייבוא כוח אדם לארץ. כן, יש חברות כאלו גם אם זה מפתיע אתכם והן עובדות עם מגוון רחב של מדינות כמו למשל מהמזרח ומאפריקה. כמובן שיש קריטריונים רבים מאוד שקובעים מי יכול לעלות ארצה ומי לא, כאשר צריך לזכור שיש מדינות שלא נמצאות ביחסים דיפלומטיים עם ישראל וזה מקשה מאוד על התהליך. חשוב גם לזכור שהחברות הללו בוחרות את העובדים הזרים עבור הלקוח, כי למרות שיש בפניו אפשרויות רבות, אין לו באמת יכולת לשפוט מי יהיה עובד טוב ומי לא. לכן יש לבחור בחברה מנוסה עם מוניטין בתחום.

אלו זכויות מגיעות לעובד הזר?

זה שהעובד זר לא אומר שאין לו זכויות כמו לכל ישראלי. גם אחרי שהעובד הזר כבר עובד בשורות העסק שלכם תהליך הלמידה שלכם עוד לא נגמר ובטח לא העלויות שתשלמו עליו. אתם חייבים לשלם לו שכר מינימום, אתם חייבים להוציא אותו לחופשה השנתית שלו לפי החוק וגם הפריש לו לקרן מיוחדת שמזכירה מאוד את קרן הפנסיה שלנו הישראלים. חשוב לזכור שהעובדים הזרים נחשבים לאוכלוסייה הכי מוחלשת שיש במדינה ולכן החוק מגן עליהם. חשוב לזכור כי עובד הזר לא יהיה מודע לכל זכויותיו אך אם יש מעסיק שינסה לנצל את זה הוא צפוי לשלם על כך מחיר כבד אם ייתפס.

מי יכול לסייע בהשלמת התהליך?

אם אתם רוצים לעבור תהליך בטוח ואמין אתם חייבים לעבוד עם עורך דין אשרות עורך דין אשרות יכול לעזור לכם להבין את כל המידע התאורטי שאתם צריכים לקבל עוד לפני שאתם נכנסים לתהליך, והוא גם יעשה בשבילכם את רוב העבודה. החיסרון היחיד בעבודה עמו הוא המחיר שצריך לשלם לו.

 

 

דילוג לתוכן