עבודת תמלול מהבית

את עבודת התמלול אפשר לעשות מהמחשב הנייד, מהבית או מכל מקום אחר. בשביל להגיע לשכר גבוה, חשוב מאוד לתרגל כתיבה עיוורת וכמובן למצוא לקוחות מתאימים. בנוסף, ניתן לשלב את המקצוע יחד עם עבודה במשרה מלאה

שירותי תמלול מתאימים ללקוחות פרטיים ומסחריים. אנשים פרטיים משתמשים בשירות הזה כאשר הם צריכים למשל לכתוב עבודה אקדמית ולתמלל ראיונות, או במקרים שבהם הם נדרשים להגיש מסמכים מתומללים לרשויות המדינה או לגופים רשמיים אחרים. לעומת זאת, בתי עסק ומשרדים משתמשים לעיתים קרובות בשירות על מנת לתמלל סיכומי פגישות, ועדות, כנסים וכן הלאה.

איך עובדים בתחום התמלול?

את השירות אפשר להציע בתור שכירים בחברות תמלול ותרגום, או בתור עצמאיים. בשביל להציע את השירות בתור עצמאיים, יש צורך לפתוח עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ ולהשלים את התהליך מול המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ. לאחר מכן, ניתן לתמחר את השירות על פי מהירות התמלול ומשך הזמן שלוקח לבצע כל פרויקט.

כמה מרוויחים בתחום התמלול?

השכר הממוצע בתחום התמלול עומד על 8-20 ש"ח לעמוד. ככל שרמת הניסיון והמקצועיות גבוהה יותר, כך ניתן לדרוש מחיר גבוה יותר. כמו כן, יש הבדל בין שכירים ועצמאיים: רוב השכירים בתחום מקבלים שכר גלובאלי וקבוע, בעוד עצמאיים מתמחרים את השירות שלהם לפי שעה. בשביל לדעת מה התמחור המתאים, כדאי לבדוק מראש תוך כמה זמן מספיקים לתמלל מסמכים מסוימים. 

איך יודעים איפה מומלץ לעבוד?

גם עצמאיים וגם שכירים צריכים לבחור היטב את הלקוחות שלהם. אצל שכירים מדובר על בחירת חברה שמציעה שירותי תמלול, לפי שיקולים רלוונטיים ובהם מיקום גיאוגרפי של המשרד, זכויות סוציאליות וכמובן שכר ברוטו ונטו. לעומת זאת, אצל עצמאיים הגמישות גבוהה יותר – כי הם יכולים לבחור מי יהיו הלקוחות שלהם ולמי לפנות על מנת להשיג עוד עבודה. 

למה כדאי לתמלל בתחום שמוכר לנו?

היכרות מוקדמת עם התחום שבו מספקים שירותי תמלול חשובה מכמה סיבות. ראשית, קל יותר לתמלל מושגים שמכירים. אם בקיאים בז'רגון המקצועי של התחום והענף, זה אומר שהוא יבוצע מהר יותר. שנית, תמלול בתחום שמוכר לנו מבטיח הנאה גבוהה יותר. כמו בכל עבודה, גם בעת עבודה מהבית צריך למצוא תחום שקורץ לנו ברמה האישית. 

טיפים לתמלול מוצלח – כל מה שצריך לדעת

הטיפ הכי חשוב הוא לתרגל הקלדה עיוורת. זה נשמע מובן מאליו, אבל הרבה גברים ונשים בגילאים שונים מתחילים לעבוד בתחום בלי שהם יצליחו להקליד יותר מכמה מילים ברצף בלי לעצור ולהסתכל על המקלדת. במקרים כאלה, כל עיכוב בהקלדה שווה בזבוז של כסף ולכן עדיף לקחת קורס מקצועי כדי לתרגל את הטכניקה. 

איך מייצרים שגרת עבודה מתאימה?

עוד טיפ חשוב הוא לנצל את השלבים המוקדמים של עבודה מהבית על מנת לייצר שגרה מתאימה. צריך להכין את החדר על מנת שיאפשר הקלדה רצופה על המחשב הנייד או הנייח, להרחיק מסכים שעלולים להסיח את דעתנו וגם לדאוג לתאורה מקצועית וברורה. לאחר מכן, חשוב לקבוע לוח זמנים קבוע מבחינת השעות שבהן מתחילים לעבוד, יוצאים להפסקה ומסיימים את היום. עם הזמן, מתרגלים לשגרה הרלוונטית ומגבירים את קצב התמלול ואת השכר. 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן