מתקין משאבות חום

עבודתו של מתקין משאבות חימום

מהי משאבת החימום

 

משאבת החימום שואבת אוויר קר ומחליפה אותו באוויר חם. משאבות חימום הינן אמצעי מקובל לחימום הבית בחורף. השימוש במשאבת חימום הפך לנפוץ יותר ויותר, במבנים מסחריים ובתים פרטיים כאחד. זוהי שיטת חימום זולה מאוד למשתמש, והיא מהווה את אחת משיטות חימום הבית היעילות ביותר. כמו כן, משאבה זו גם אינה פולטת גזים רעילים לסביבתה. אלו הן הסיבות העיקריות שאנשים בוחרים להתקין משאבות אלו בביתם, למרות עלותן הגבוה.

מה כוללת עבודה

 

  • מה הן המשאבות בהן נעשה שימוש: מתקין משאבות החימום מטפל בסוגים שונים של משאבות. משאבות חום אלו כוללות מספר סוגים:משאבות חום גיאותרמית, מכנית, מגנטית, חשמלית וכימית. אופן הפעולה של משאבות אלו שונה זו מזו, ועל הטכנאי להבדיל היטב ביניהן ולדעת להתקין ולתקן כל אחת מהן.
  • רכיבים ואופן פעולה: על טכנאי להכיר היטב את כל רכיבי המערכת. המערכת כוללת, בין השאר, צינורות מתכת, נוזל קירור, פיר לחץ, טבעות פלדת אל-חלד ועוד. הסוגים השונים של המשאבות פועלים אחרת – בין אם באמצעות שאיבת האוויר ודחיסתו, שינוי חום באמצעות שני מגנטים, שאילת החום מן האדמה, העברת זרם חשמלי בין שתי מתכות או שימוש בזרם אלקטרומגנטי.
  • בחינת המבנה המותקן: אמצעי חימום זה דורש שטח פנוי על מנת לתפעל כראוי. הטכנאי בוחן את המבנה או בית המגורים ומחפש אחר המקום הטוב ביותר להתקנה. הטכנאי נדרש לוודא כי קיימת למקום אספקת חשמל סדירה, בין אם באמצעות שימוש במערכת החשמל הביתית או באמצעות גנראטור חשמלי.
  • מדידה: באיתור המקום, הטכנאי מודד את הקיר המיועד להתקנת המשאבה. כך ניתן לוודא כי אמצעי החימום ימוקם כהלכה, ואינו יחסום חפצים נוספים או יחווה חסימה של פתחי האוורור בו. המדידה מתבצעת הן בחלקו הפנימי והן בחלקו החיצוני של המבנה.
  • קידוח: הטכנאי קודח חורים בקיר החיצוני של המבנה, מצידו השני של חדר המגורים בו היא תותקן. נוסף על חור להחדרת הצינורות, הטכנאים יקדחו חורים וימסמרו בהם ערסלי מתכת, אשר יערסלו ויקבעו את חלקה החיצוני של המשאבה במקומה לאורך כל זמן השימוש בה. כאשר חלקה ממוקם מחוץ לחדר המגורים, היא יכולה לפלוט אליו את האוויר בתום השימוש בו.
  • התקנה: לאחר מכן, מבוצעת התקנה פשוטה של המכשיר. המכשיר מוברג אל פנים המבנה, בצידו העליון של הקיר. הצינורות מוחדרים אל תוך הדירה דרך החורים שנקדחו, והם מחברים בין חלקה החיצוני וחלקה הפנימי של המשאבה. כעת כל חלקי המערכת מותקנים במקומם, ונותר רק להפעיל את המערכת. התהליך כולו אינו לוקח זמן רב, אך דורש צוות אנשים חזקים פיזית ומיומנים בעבודה זו.

העבודה מתגמלת מאוד

 

אנו ממליצים לכל אדם בעל חוש טכני מפותח לעבוד כמתקין משאבות חימום. זוהי עבודה מאתגרת, מעניינת ומתגמלת עד מאוד. התקנת המשאבות הינה פשוטה, כאשר הטכנאי הינו טכנאי מנוסה ורציני. זכרו כי עבודה זו כוללת גם את הרמתה של המשאבה, ועל כן דורשת טכנאי בעל כוח פיזי. עלותה של עבודת ההתקנה הינה משתלמת עד מאוד, במיוחד נוכח זמן התקנתה הקצר, ויכולה להגיע אף ל-20,000 ש"ח. סכום זה מחולק בין כל הטכנאים העמלים על מלאכת ההתקנה.

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן