בודק פוליגרף

עבודתו של בודק פוליגרף

בודק פוליגרףהשימוש בפוליגרף נעשה במקרים שונים

פוליגרף הינה מכונה אשר בודקת שינויים פיזיולוגיים קלים ובלתי נשלטים, אשר אמורים להעיד האם אדם דובר אמת או לא. בכדי לבצע בדיקת פוליגרף אמינה, יש להיעזר בבודק פוליגרף מומחה, אשר יודע כיצד לבצע את העבודה, לחבר את המכשיר ולפענח את תוצאותיו.

אז מה כדאי לדעת על עבודתו של בודק פוליגרף?

  • תפקידיו: בודק פוליגרף הינו האדם אשר אחראי על התנהלות הבדיקה ועל ביצועה בצורה נכונה. בין תפקידיו, על הבודק להכין את הנבדק לבדיקה ולהסביר לו את מהלכה, וכן לעבור איתו על שאלות הבדיקה בטרם חיבורו למכשיר. לאחר מכן יחבר הבודק את הנבדק למכשיר, ישאל אותו שאלות ביקורת, אשר אל תשובותיהן יושוו שאר התשובות, וכן ישאל את שאלות הבדיקה. בסיום הבדיקה, יפענח הבודק את התוצאות ויבדיל בין תשובת אמת לתשובת שקר.

  • הכשרה: בכדי להיות בודק פוליגרף, יש לעבור קורס בודקי פוליגרף בו נלמדים נושאים כגון תיאוריה בתחומי המדע, הפיזיולוגיה, תורת התשאול והתחקור, פסיכולוגיה ורפואה, וכמובן יתנסו הסטודנטים בשימוש במכונת הפוליגרף ובפענוח תוצאותיה. משך הלימודים כ-400 שעות, והוא משתנה בהתאם למוסד המעביר את הקורס ותתי הנושאים הנלמדים בו.

  • אפשרויות תעסוקה: עם סיום הלימודים, יוכלו להשתלב הבודקים המקצועיים בתחומים רבים. בדיקת פוליגרף הפכה לפופולארית ביותר בשנים האחרונות, ולכן נדרשים בודקים במקומות תעסוקה פרטיים, מכוני אבחון והערכה, מוסדות שונים של גופי בטחון ועוד, כך שכל בוגר קורס יוכל להשתלב בתחום המעניין אותו. לאחר סיום הלימודים, ישנה גם אופציה ללימודי המשך אשר מכשירים את בוגריהם לעסוק בלימוד פוליגרף, ניהול מעבדת פוליגרף ועוד.

עבודתו של בודק פוליגרף מגוונת ומעניינת

בכל בדיקה פוגש בודק הפוליגרף אדם חדש, אותו הוא צריך לתשאל בצורה ייחודית אשר תפיק ממנו את התשובות הרלוונטיות ביותר לבדיקה. עבודה בתחום זה הינה עבודה מעניינת ביותר, אשר משתנה ללא הרף ואינה חוזרת על עצמה לעולם. עובדה זו, בשילוב תחומי התעסוקה השונים בהם ניתן להשתלב, הופכת את העבודה בתור בודק פוליגרף למבוקשת ביותר, וכזאת אשר השחיקה בה נמוכה מאוד.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן