דודי שמש

עבודה כמתקין מערכות סולאריות

מערכות סולריות מתחברות אצלנו בעיקר לדודי שמש ולמים חמים. דודי שמש מאפשרים לנו ליהנות ממים חמים בכל יום שמשי, בין אם בקיץ ובין אם בחורף, מבלי שנצטרך לשלם על כך. יחד עם זאת, חשוב שנזכור שהן מסוגלות להרבה מעבר לחימום המים. מערכות אלו נועדו כדי להמיר את אנרגיית השמש לחשמל, וכאן טמון העתיד האנרגטי של העולם כולו.

חיפוש אחר מקורות אנרגיה נקיים

בשנים האחרונות, המודעות לזיהום הסביבתי הקשה שגורמת הפקת חשמל בתחנות כוח הופכת למוחשית וברורה מאי פעם, ולכן האדם מחפש אחר מקורות אנרגיה חלופיים, והללו קיימים בשפע. שלושת המקורות העיקריים לאנרגיה שמגיעה מהטבע הם: רוח, כוח הזרימה של המים ו… שמש! בעוד שהשניים הראשונים נדירים בארץ, האחרון מצוי במחוזותינו בשפע. למרות שהיום השימוש במערכות סולאריות אינו נפוץ ביותר, בעתיד אנחנו צפויים לראות התרחבות ניכרת בשימוש בכלי החשוב והנקי הזה.

עבודה כמתקין מערכות סולאריות בימינו

כיום מתקיני המערכות עובדים בעיקר עם פאנלים שנועדו לחימום מים ודודי שמש. כידוע, חוק במדינת ישראל קובע שחייבים להשתמש בדוד שמש כל עוד הדבר אפשרי, וזאת מתוך מטרה לחסוך אנרגיה. מכאן נובע שהמתקינים אינם נותרים חסרי עבודה. הם מתקינים אותן עבור בתים חדשים ומתקנים תקלות במוצרים קיימים בבתים, במוסדות ובעסקים. מעבר לזאת, מוצרים אלו דורשים לא מעט תחזוקה, וגם שירות זה מרוכז בידיהם של הטכנאים.

דוד שמש

התרחבות תחום העיסוק של מתקיני מערכות סולאריות

בעתיד, אפיקי התעסוקה של המתקינים צפויים להתרחב, וזאת בעקבות שימוש הולך וגובר במערכות סולריות לצורך ייצור חשמל. אם גם היום לא חסרה עבודה מכיוון תחזוקה והתקנה של פאנלים לדודי שמש, אז היקפי העבודה יגדלו בצורה משמעותית כשנדבר על התקנתן להפקת חשמל על כל גג במדינת ישראל. במצב כזה, יכנסו למעגל הלקוחות גם חברות, עסקים ומוסדות, וכך הדרישה לאנשי מקצוע בתחום תלך ותעלה.

מחקר ופיתוח בתחום

בעשור האחרון מושקעים לא מעט משאבים בתחום מחקר ופיתוח לצורך המרת אנרגיית שמש לחשמל. במחקרים הללו בולטות במיוחד חברות מסחריות בארה"ב ובאירופה, כאשר הצרכנית הראשית של האנרגיה הירוקה היא אירופה, שבה המודעות לחשיבותו של הנושא היא הגבוהה ביותר. גם בישראל מורגשת ההשקעה בתחום האנרגיה הסולרית, וגם לנו יש חברות בולטות למדי, שתורמות את תרומתן המשמעותית בתחום המדובר. מעבר לכל, כבר כעת מועברים קורסים והשתלמויות שמיועדים לאנשים מהתחומים הטכניים, שמטרתם להכשיר מתקיני מערכות סולריות. אחרי הכול, התרחבותו של השוק בנושא הזה מצריך כוח אדם מיומן, שיודע להתקין, לתקן ולתחזק אותן.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן