הסעות בירושלים

עבודה כמלווה להסעות

מקצוע ליווי הסעות הינו קריטי בכל סוג של הסעה אותה אנו מבצעים, חובה עלינו לבדוק היטב את האנשים אותם אנו מגייסים לצורך תפקיד זה כי עליהם מוטלת האחריות העליונה בדבר אבטחת הנסיעה ושלום ציבור הנוסעים באשר הם.

תחומי אחריות

עבודתם של מלווי ההסעות מתחילה עם עליית הנוסעים לאוטובוס או לכל אמצעי תחבורה ציבורית אחרת, עליהם לפקח ולדאוג לאורך כל שהותם של הנוסעים על ביטחונם האישי וגם לפקוח עין כלפי איומים מחוץ . עבודות הליווי הינה תחום רגיש במיוחד ועל מאבטח ההסעה להיות רגיש וערני לסביבה לדאוג לנוסעים לנהג ולבטיחות בין כלל שוהי ההסעה. בירידה מהרכב כולל חציית כביש במידת הצורך, וזאת כדי שיגיעו בשלום.

מלווה להסעות

אפשרויות תעסוקה

קיים מגוון רחב של אפשרויות העומדות לפתחו של כל מי שרוצה לעסוק בתחום ליווי הסעות:

הסעות ילדים – בין אם מדובר על ליווי הסעת ילדים לבתי ספר, נפוץ במיוחד בקרב מתי ספר רחוקים ובקרב תלמידי חינוך מיוחד אשר זכאים לפי חוק להסעה. ליווי של ילדים הינו בעל משמעות קריטית היות ולא מדובר באנשים בוגרים ומבוגרים היכולים לדאוג לעצמם ברגעים מסויימים קרי איומים מחוץ. הסעות אלו הן הרגישות יותר ויש לקחת לתשומת לב סיטואציות רבות יותר עם כל המשמעויות לכך.

הסעות עובדים – אפשרות העסקה נוספת הינה לקיחת חלק בהסעת עובדים המתקיימת על בסיס יומיומי מצירי תחבורה מרכזיים בהם מתרכזים העובדים ועל המלווה לאבטח את נסיעתם לאורך כל הציר עד הגעתם הבטוחה אל מקום העבודה.ליווי עובדים לרוב יהיה פשוט יותר כי מדובר באנשים מבוגרים היודעים לשמור על בטחונם האישי ויכולים לעזור ולתרום ברגע האמת.

• הסעות לאירועים – אפשרות זאת היה הנמוכה מבין השאר אך כאשר מדובר על הסעה לאירוע הנמצא באיזור סיכון מסויים על בעל השמחה אשר שוכר שירות של הסעות לקחת בחשבון כי עליו לדאוג בנוסף להגעה בזמן של האורחים גם לבטחונם האישי ועליו לשכור מלווה הסעות מוסמך בעל רקע מתאים שיוכל לעשות את עבודתו על הצד הטוב ביותר.

כישורים נדרשים לעבודה

העובד אותו יעסיקו בעבודה מאין זו בדרך כלל יהיה בנאדם בעל ראייה מרחבית, בעל תושייה ועל פי רוב יהיה לוחם לשעבר , המחזיק בתעודת לוחם. אם מדובר בעובד המיועד להיות מלווה הסעה של ילדים במקרה הנ"ל ישנן דרישות נוספות כגון:סובלנות ,סבלנות, אחריות ,זמינות ,גמישות וגישה לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים.

דרישות התפקיד

המלווה יהיה נוכח בכל מהלך ההסעה מתחילתה ועד סופה.המלווה צריך להגיע בזמן לנקודת האיסוף הראשונה של הנסיעה. במידה ואינו יכול להתייצב בזמן, חובה עליו להודיע למארגן ההסעה ולחברת ההסעות על מנת שיימצא לו מחליף מתאים.על המלווה לקבל את מסלול הנסיעה כפי שנקבע על ידי מארגן ההסעה וחברת ההסעות. על המלווה לעבור הכשרה אשר תכלול את הנושאים האלה: מסלול הנסיעה, הגדרת תפקידו של המלווה בהסעה, התנהגות במצבי חירום ובמצב של תאונה. דברים אלו כוללים: דיווח על האירוע למארגן ההסעה, טיפול באירוע במידת האפשר עד הגעת כוחות הצלה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן