יועץ גנטי

עבודה כיועץ גנטי

יועץ גנטי מעורב באבחנה וייעוץ למחלות גנטיות, אבחון טרום לידתי ואבחון נשאים. הוא פועל כחלק מצוות רחב יותר של אנשי מקצוע ומועסק על ידי מכון גנטי. לחילופין, יש יועצים עם הסמכה מתאימה שמציעים את השירות באופן עצמאי ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. העבודה כיועץ מלווה בהמון אתגר, מבטיחה אפשרויות רבות להתפתח בקריירה האישית ומעניקה תנאים מעולים למתאימים.

יועץ גנטי

אלו תנאי הקבלה שבהם צריך לעמוד על מנת להתקבל לעבודה כיועץ גנטי בישראל:

א. ידע והסמכה – על מנת לעסוק בייעוץ גנטי יש לקבל תעודה רשמית ממשרד הבריאות. התעודה ניתנת רק לבוגרי תואר מוסמך בגנטיקה ולאחר ביצוע תקופת התמחות. המסלול הזה מעיד על הידע וההסמכה של המועמד ועל סיכויי הקבלה שלו לעבודה.

ב. הגעה למסקנות הנכונות – בין תנאי המשרה נמנית גם יכולת של היועץ להגיע למסקנות הנכונות לאור הנתונים שמונחים בפניו. ייעוץ גנטי הוא בעל משמעות אדירה עבור ההורים והמשפחה, לכן כל טעות בפענוח המסקנות היא בגדר רשלנות רפואית פושעת.

ג. מתן סיוע נפשי ופסיכולוגי – אחד התפקידים של היועץ הוא להעניק סיוע נפשי ופסיכולוגי להורים שמקבלים בשורות קשות. מתן סיוע נפשי ופסיכולוגי אמנם לא נמצא בתחום אחריותו הבלעדית של היועץ אלא בשיתוף פעולה עם שאר אנשי הצוות, אך זהו לרוב הגורם המקצועי הראשון שההורים פוגשים.

ד. יכולת בתיאום וריכוז שירותים נלוויםיועץ גנטי מוסמך ומנוסה יידע להפנות את ההורים והמשפחה לשירותים נלווים. הוא יכול לספק להם מידע על טיפולים שקשורים בהיריון, להמליץ להם על אנשי מקצוע מקבילים ולהסביר על האמצעים שעומדים לרשותם.

מה ההבדל בין תעודת הכרה זמנית וקבועה?

בתום תקופת ההתמחות שלו נדרשים מבקשי תעודה בייעוץ גנטי להיבחן בבחינת רישוי ממשלתית. לאחר קבלת מסמכי הבקשה נבדקת זכאות הפונה להיבחן, נשלח זימון לבחינה בכתב והתוצאות מגיעות לאגף לרישוי מקצועות רפואיים.

עם זאת, יש הבדל בין תעודת הכרה זמנית וקבועה. תעודה זמנית ניתנת לכל מי שעומד בהצלחה בבחינות, בעוד תעודה קבועה נשלחת עבור בעלי דיפלומה סופית ולמועמדים שעברו בדיקת רישום פלילי מטעם משטרת ישראל.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן