מאלף כלבים

עבודה ייחודית בתור מאלף כלבים

מאלף כלביםהאם אתם מחפשים עבודה מיוחדת, מאתגרת, יוצאת דופן, שתביא אתכם גם במגע עם כלבים וגם במגע עם בני אדם? אם כך – אולי מה שאתם  מחפשים זו קריירה בתחום המרתק של אילוף כלבים! מאלפי הכלבים הם אנשים אשר כידוע, אחראיים לחנך כלבים של לקוחות שונים, ודואגים להרגיל אותם לסביבה הביתית. לא פעם, מאלף הכלבים אף נתקל במקרים מאתגרים במיוחד של כלבים שבעבר התעללו בהם או חיו שנים ברחוב – וכעת יש לחנך אותם בגיל מבוגר. זו עבודה מספקת ומיוחדת מאד – אז איך עובדים בה?

כל הפרטים על המקצוע והלימודים

  • חובה ללמוד ולקבל רישיון – חל איסור חמור לעבוד בתחום של אילוף כלבים מבלי שעברתם תוכנית לימודים מסודרת ומבלי שיש לכם רישיון. החוק במדינת ישראל דורש כי תעברו תוכנית לימודים מסודרת במכללות השונות בישראל שיש להן רישיון בתחום. רק בסיום תוכנית הלימודים, אחרי שתעבור מבחנים עיוניים ומעשיים כאחד – תוכלו לקבל את הרישיון ולהתחיל לעבוד.
  • מה בעצם לומדים? – כשלומדים להיות מאלפי כלבים, אתם גם נחשפים לתחומי לימודים מרתקים מאד- החל מפיזיולוגיה של הכלב, דרך פסיכולוגיה שיקומית לבני אדם בעזרת כלבים, ועד היכולת לשלב את הכלבים יחד עם אוכלוסיות מיוחדות כגון עיוורים או אוטיסטים. אתם כמובן עוברים גם הדרכות פרקטיות יחד עם כלבים שונים, ומתנסים בעבודת האילוף יחד עם מאלפים מנוסים מאד מהארץ ואף מהעולם.
  • האם יש אפיק מקצועי לקידום? – בהחלט כן! מי שלומד להיות מאלף כלבים, יכול לבחור באפיקים שונים. אפשר כמובן לעבוד בתור מאלפים פרטיים ובעיקר לתת שירותי אילוף ללקוחות פרטיים, אבל יש עוד אפשרויות מרתקות ומיוחדות – למשל לעבוד בתור מטפל שיקומי עם כלבים ועם אוכלוסיות מיוחדות, לנהל פנסיון לכלבים, ועוד אפשרויות מיוחדות.

כיצד נערכים לקראת הלימודים?

הלימודים של התחום הם אינטנסיביים למדי, אך הם אינם ארוכים מידי. תקופת הלימודים נמשכת על פני שני סימסטרים של שנה אחת – ולאחריהם יש גם תקופת סטאז' שאיננה ארוכה מידי. כדאי שתפנו לקראת הלימודים וההתמחות לפחות שנה וחצי, שבמהלכם גם ניתן לעבוד תוך כדי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן