עבודה - אריזות קרטון

עבודה בתחום מחסנאות ולוגיסטיקה

יש תחום אחד שאנשים רבים חושבים שקל מאוד לעבוד בו אך בפועל לא כל אחד היה מסתדר בו. תחום הלוגיסטיקה מאז ומתמיד היה חשוב, עוד מתקופות קדומות יותר כאשר היה צורך לטפל במלאי, אך בכל זאת התחום הרבה יותר מורכב מזה. זה בדיוק הזמן לדבר עליו לעומק ולהכיר אותו היטב.

העבודה בלוגיסטיקה לעולם לא נגמרת

יש יתרון אחד מובהק בעבודה בתחום הלוגיסטיקה והוא שהעבודה לעולם לא נגמרת. תמיד יהיה צורך בעובדים בתחום הלוגיסטיקה בין אם מדובר באריזת מוצרים באמצעות אריזות קרטון, ניהול סחורה במחסנים, מפעילי מלגזה וכן הלאה. תחום הלוגיסטיקה אולי נשמע לכם משמעם אך הוא יכול להיות הרבה יותר מעניין מה שנראה לכם. יש ורך להשגיח ולתפעל ציוד בשווי של מיליוני שקלים ולעתים אף יותר והעבודה תמיד מצריכה כושר ניהול גבוה במיוחד. העבודה תמיד תהיה רבה בשוק העבודה כך שמי שמתעסק בתחום יכול ליהנות מיציבות כלכלית ושכר לא רע בכלל.

אלו סוגי עבודות קיימים בתחום הלוגיסטיקה?

יש מגוון רחב של עבודות בתחום הלוגיסטיקה ומי שחושב שהעבודה מונוטונית ומשעממת יגלה מהר מאוד שהוא טועה. אפשר לעבוד במפעל לייצור אריזות קרטון ואז העבודה תהיה שונה לגמרי מהעבודה במחסנים של חברה גדולה. יכול להיות שבכלל תתפעלו כננת הרמה או מלגזה בעוד שבחברה אחרת יהיה צורך לקלוט את הסחורה ולשחרר אותה מהמכס. יש כל כך הרבה משרות שונות שכוללות גם אריזה והפצה לחברות קטנות יותר כדי לסייע להם להתמודד עם חוסר הכלים והאמצעים שמאפיינת עסקים קטנים בתחילת דרכם וכן הלאה. כל מה שצריך לעשות זה למצוא את העבודה שמתאימה לכם.

מה אפשרויות העבודה של העוסקים בתחום?

אפשרויות העבודה בתחום הלוגיסטיקה רבות מאוד אך לא רק מבחינת המשרות שיש. למעשה אתם יכולים להתחיל את הדרך שלכם כעובדים שכירים ועם הזמן להתקדם ולפתוח חברה משלכם. אמנם זה ממש לא פשוט לפתוח מחסן ולהתחיל לתת שירותי אחסון ללקוחות שונים מהמגזר הפרטי והעסקי ובטח לא להקים מפעל לייצור קרטונים או מוצרי אריזה שונים, אך בכל זאת זה דבר אפשרי אם תאהבו את התחום ותהיו טובים בו. חשוב לזכור כי לא לכל אחד יש תכונות אופי שנדרשות לעובד בתחום הלוגיסטיקה וגם לא לכל אחד יש תכונות אופי שמתאימות לניהול חברה עצמאית בתחום קשה כמו זה.

עבודה - אריזות קרטון

במה תלוי השכר של האנשים שעוסקים בתחום?

תחום הלוגיסטיקה מכיל משרות רבות וכך למעשה קשה מאוד לדבר על השכר בלי לדבר על המשרה הספציפית. למשל, מנהל מלאי ירוויח יותר מאפסנאי זוטר בעוד שאפסנאי זוטר יכול להרוויח יותר ממפעיל מלגזה בחלק מהמקרים. מדוע זה כך? כי ככל שעובדים יותר שעות כך השכר גדל עוד וכמובן שבגל שהייצור לא נפסק כל הלילה וגם בימי מנוחה, כך גם העובדים במחסן צוברים שעות רבות והמשכורת שלהם מתנפחת. כמו כן חשוב לזכור כי יש מחסנים בנמל תעופה, בנמלים ימיים, אצל חברות עסקיות וכן הלאה, וכך השכר שונה, תנאי העבודה שונים וכמובן שגם הוותק של העובד משפיע.

כיצד ניתן להתחיל לעסוק בתחום הלוגיסטיקה?

מי שרוצה להתחיל להתעסק בלוגיסטיקה צריך קודם כל להבין מה המשרות שיש בתחום והאם הן מושכות אותו. לא יזיק גם לדבר עם מישהו שעובד בתחום כדי להבין יותר טוב מה הוא בדיוק עושה בשגרת יומו וכך תוכלו להבין אם אתם מתחברים או לא. לאחר מכן תצטרכו להשיג את ההכשרה המתאימה שלרוב משיגים דרך אותן חברות, אלא אם מדובר בניהול שדורש ניסיון, ואז רק נותר לחפש חברה שתעסיק אתכם בתור התחלה.

 

דילוג לתוכן