עבודה בתור לוכד נחשים

עבודה בתור לוכד נחשים נחשבת מאתגרת בגלל רמת הסיכון, התנאים והאומץ הדרוש להתמודדות עם מצבי חירום. קורס לוכד נחשים נלמד בכל רחבי הארץ ובוגריו מקבלים תעודת גמר והיתר ללכידת נחשים מטעם רשות הטבע והגנים

בישראל אסור לעסוק בלכידת נחשים ללא היתר מרשות הטבע והגנים והדבר מהווה עבירה על החוק. רשות הטבע והגנים היא הגוף היחיד המוסמך לאשר מוסדות לימודים להסמיך לוכדי נחשים. הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר על עבודה מאתגרת, המתאימה לאנשים אמיצים וחובבי טבע אמיתיים. האתגר נובע מרמת הסיכון הגבוהה, מהתנאים בהם מתבצעת העבודה וגם מהאומץ הדרוש לצורך התמודות עם נחשים במצבי פחד וחירום.

לאחר סיום הלימודים בקורס לכידת נחשים יכולים הבוגרים להשתלב בתחום כשכירים או כעצמאיים. עבודה כשכיר כוללת לדוגמא העסקה על ידי רשויות מקומיות, ברשות הטבע והגנים עצמה או אצל חברות הדברה ולוכדי נחשים ותיקים.  בנוסף, יש אפשרות המשך ללימודים על ידי לימודי הדברה, לימודי איוד ועוד.

תנאי קבלה ונושאי לימוד

ברוב המכללות המפעילות מסלולי לימודים ללכידת נחשים אין תנאי קבלה ספציפיים. התנאי היחיד הוא גיל מעל 18, אולם בחלק מהמקומות מקיימים ראיונות קבלה. מטרת הראיונות היא לבדוק את מידת ההתאמה של המועמד למסלול הלימודים וגם לתחום העיסוק בו. העבודה בתחום לא מתאימה לכל אחד ולכן ראיון הקבלה יכול לשמש בתור אמצעי סינון ראשוני.

לאחר הקבלה לקורס לומדים מגוון רחב של נושאים מרתקים ומעניינים:לוכד נחשים

  • סוגי נחשים המצויים בישראל
  • הבדלים בין נחשים ארסיים
  • מנגנון ההכשה והארס של נחשים
  • אורח החיים של נחשים בטבע
  • בטיחות בעבודה
  • שיטות לכידת נחשים והיכרות עם ציוד רלוונטי
  • חוקים ונהלים בירוקרטיים לעמידה בדרישות רשות הטבע והגנים
  • טיפול ראשוני בהכשות נחשים
  • הגשת עזרה ראשונה לאחר הכשרת נחש
  • שחרור הנחש בטבע ובתנאים מסוימים

הלימודים משלבים הכשרה עיונית ומעשית. מטרת הלימודים היא להעניק עבור בוגרי הקורס הכשרה מקיפה, שתאפשר להם לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר ומבלי לסכן את עצמם ואת הסביבה.

עלויות ומשך הקורס

קורס לוכדי נחשים עולה 900-1,100 ש"ח לעובדי רשויות מקומיות, בעוד עובדי חברות פרטיות יכולים לעבור אותו בעלות ממוצעת של 1,200 ש"ח. רשות הטבע והגנים מעניקה עדיפות לעובדי מועצות איזוריות, עיריות, מדבירים ופרטיים על בסיס מקום פנוי. את הקורס ניתן גם לתאם מול מכללות פרטיות ובמחירים דומים. קורס ללכידת נחשים בלבד נמשך 8-10 מפגשים ואפשר לעבור אותו במסלולי בוקר וערב.

לסיכום, עבודה בתור לוכד נחשים ללא ספק מציבה רף גבוה של אתגר ועניין. לוכד נחשים יוצא לשטח בכל יום מבלי לדעת מה הוא צפוי לפגוש. העבודה מתגמלת והכשרה מתאימה יכולה לפתוח אפשרויות תעסוקה רבות בשוק הפרטי והציבורי או כעצמאי.

באדיבות- דויטש הדברת מזיקים

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן