תרופות

עבודה ברוקחות – המדריך המלא

עבודה ברוקחות מאפשרת לקחת חלק משמעותי בהוצאת הוראות רפואיות לפועל

לימודי רוקחות הינם לימודים המתרכזים בהכנת תרופות שונות וחלוקתן למטופלים, דבר אשר הופך את פעולת הרוקח לחלק בלתי נפרד מהוצאת הוראות רפואיות לפועל. הלימודים נמשכים ארבע שנים ועוד שמונה חודשי סטאז', ולאחריהם יכול הרוקח להשתלב בקהילה או בתעשייה או להמשיך לתואר שני.

מהו עיקר עבודתם של רוקחים לאחר סיום הלימודים?

רקיחת תרופות: כחלק מלימודיו, לומד הרוקח כיצד לרקוח תרופות מסוגים שונים בהתאם להוראות הרופא וצרכי החולה. רקיחת תרופות הינה פעולה מסובכת הדורשת ידע בתחומים רבים כגון נושאים רפואיים שונים, היסטולוגיה, אימונולוגיה, ביולוגיה, כימיה על כל סוגיה השונים, ידע טכנולוגי רב ועוד, ולכן רק רוקח מומחה רשאי לעסוק בתחום זה.

חלוקת תרופות: תחום עיסוק נוסף נרחב של רוקחים הינו כמובן חלוקת תרופות, אשר מתחלקת לשניים- תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם. תרופות מרשם ניתנות לפי מרשם הרופא ועל הרוקח להעביר לחולה לא רק את התרופה, אלא גם את הוראות השימוש הנכונות בה. בין היתר, רוקח יכול להציע למטופלים תרופות ללא מרשם כגון משחות לטיפול בפצעים בפה, אשר יכולות לסייע רבות למטופל בהתמודדות עם מצבו הרפואי הנוכחי ולהקל על סבלו.

מתן ייעוץ תרופתי: רוקחים אשר ממשיכים לתואר שני יכולים לאחר מכן להשתלב בבתי חולים או מוסדות רפואיים גדולים אחרים, שם יעניקו ייעוץ תרופתי לרופאים ועובדי המוסד. ייעוץ זה מסייע רבות בהתאמת התרופות והמינונים הנכונים לחולים שונים, והוא דורש ידע נרחב בתחום התרופות, השפעתן, תופעות הלוואי שלהן ועוד, כך שעבודתו של הרוקח תופסת חלק נכבד בתהליך הריפוי והסיוע למטופל.

תרופות

לימודי רוקחות מתאימים לכל מי שמעוניין לסייע לאנשים בצורה מידית

כיום ניתן ללמוד רוקחות באוניברסיטת בן גוריון בנגב או באוניברסיטה העברית, שם ילמד הסטודנט נושאים עיוניים ויתנסה בצורה מעשית בתחומים שונים של מקצוע הרוקחות עד קבלת תעודת התואר הראשון ורישיון העבודה ברוקחות מטעם משרד הבריאות לאחר סיום הסטאז', אשר יאפשרו לו לצאת עם כלל הכלים הנדרשים לשם השתלבות בתחומי הרוקחות השונים.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן