פקידבנק

סדר יום של פקיד בנק

פקיד בנק נדרש להיות בעל תעודת בגרות מלאה ו-12 שנות לימוד. הוא צריך לעבור ראיון אישי ושורה של מבחני קבלה מול הבנק שבו הוא מעוניין לעבוד. עדיפות ניתנת לבעלי תואר ראשון במנהל עסקים, כלכלה או תחומים רלוונטיים אחרים.

לאחר קבלת העבודה נחשף פקיד הבנק לסדר יום שכולל מספר פעולות בולטות:

ספירת כספים ופתיחת קופה

היום של פקיד בנק מתחיל בספירת הכסף שאתו הוא אמור לעבוד. הספירה מתבצעת בצורה ידנית וממוחשבת, כדי למנוע פערי מידע או עוגמת נפש. לאחר מכן יכול הפקיד לפתוח את הקופה ולהתחיל לקבל קהל.

קבלת קהל

עיקר העבודה של פקיד בנק היא מול הקהל הרחב. עליו לקבל את לקוחות הבנק בסבר פנים יפות, להסביר להם על מגוון השירותים ולבצע גם ניכיון צ'קים. למרות שאפשר לבצע ניכיון צ'קים בחברות חוץ בנקאיות ובאופן חוקי , מדובר עדיין על אחד השירותים שאותם נדרשים לבצע הפקידים של הבנקים המוסדיים.

סגירת קופה

לאחר תום שעות קבלת הקהל מחויב פקיד הבנק לספור את הכסף בקופה שנמצאת תחת תחום האחריות שלו. השוואה בין הכסף שנספר בתחילת היום, הכסף שהופקד ונמשך לאורך היום והכסף שיש בקופה בסוף היום מאפשרת לפקיד לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר.

שירותים נוספים

רוב פקידי הבנק מועסקים במשרה מלאה והמשמעות היא שהם מגיעים לעבודה גם בימים שבהם הבנק לכאורה סגור. בימים אלו הם נדרשים לבצע שירותים נוספים, כמו למשל הפקדת צ'קים שהגיעו לתיבת הבנק, טיפול בפניות באתר האינטרנט וכן הלאה.

האם כל הפקידים מבצעים שירותים נוספים?

הגדרה ספציפית יותר של סדר יומו של פקיד בנק דורשת התייחסות להבדלים בין המשרות. יש לדוגמא הבדל בין סדר היום של פקיד בנק כללי וזוטר, לבין פקיד שמטפל בלקוחות עסקיים וגדולים.
גם מנהל הבנק לצורך העניין יכול להיחשב פקיד, אך המשרה שלו שונה לחלוטין משאר התפקידים בחברה.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן