סדרן באירועי ספורט/בהופעות

מי שמשלם ממיטב כספו, כדי להגיע אל אירועי ספורט או הופעות, תוהה לא פעם איך אפשר להשתלב במשרת סדרן. הסדרן יכול לבחור איפה לשבת, הוא מקבל כסף על השתתפות באירוע והעבודה שלו כוללת בעיקר שמירה על הסדר. אין צורך בידע מקצועי מסוים על מנת לקבל את המשרה, והיא מתאימה לגברים ונשים כמעט בכל הגילאים. יש מאות סדרנים באירועי ספורט והופעות המתקיימים בכל יום ברחבי הארץ, והמשמעות היא הרבה תקנים פנויים. במילים אחרות, זו משרה שיכולה להיות עבודת חלומות לכל חובבי התרבות והספורט.

על אף היתרונות הברורים והמעמד של סדרנים, יש לתפקיד שלהם גם לא מעט חסרונות. ראשית, הם לא באמת יכולים לצפות בהופעה או במשחק. עליהם להיות קרובים אל הקהל, ולהגיב בזמן אמת אל אירועי הפרת סדר. הם כפופים להוראות המשטרה או כוחות הביטחון, והם מגיעים ראשונים אל האירוע רק כדי לצאת ממנו אחרונים. שנית, אף סדרן לא יכול להבטיח לעצמו את העמידה ליד הבמה. יש סדרנים המפוזרים בחניה, כאלו ששומרים על הכניסה או כאלה שבכלל נמצאים הרחק מאחורי הקלעים.

דרישות הקבלה של חברות האבטחה

אפשר להתקבל אל משרת סדרן בעזרת הגשת מועמדות אל חברות האבטחה. כמעט כל הסדרנים מועסקים על ידי חברות אבטחה פרטיות. יש מקרים מיוחדים בהם הסדרנים מגיעים מטעם גוף ציבורי, עירוני או ממשלתי, אך חברות האבטחה הפרטיות הן אלו שאחראיות בדרך כלל על אירועי ספורט או הופעות. מבחינת תנאי קבלה, חברות האבטחה דורשות עמידה בקריטריונים הבאים:

–          היעדר עבר פלילי

–          שירות מלא בצה"ל עם עדיפות לשירות קרבי

–          12 שנות לימוד

–          בריאות תקינה

–          כושר גופני גבוה

–          ועדת קבלה – ראיון אישי

חברות האבטחה נותנות עדיפות למועמדים עם ניסיון קודם, אך לא מדובר על תנאי חיוני. מעבר לכך, סוגי הסדרנים והמאבטחים נקבעים על פי אופי האירוע והפרופיל הציבורי שלו. באירועים עם מאות אלפי משתתפים יש צורך בסדרנים מיומנים בעלי רקע, הכשרה וניסיון. לעומת זאת, באירועים קטנים יותר אפשר להסתפק בסדרנים מבוגרים המגובים על ידי שוטרים.

לסיכום, היתרונות של עבודה בתור סדרן הם קרבה אל מרכז העניינים, ולפעמים אפילו גישה אל ספורטאים ואמנים. החסרונות נובעים מתוך חוסר הקביעות של העבודה, והעובדה שלא ניתן להבטיח תפקיד משמעותי. קל יחסית להתקבל אל המשרה הזו, וכדאי לנצל את המאפיינים שלה על מנת להשלים הכנסה, להשתלב בתחום האבטחה או בעת חיפוש אחר עבודה סטודנטיאלית.

דילוג לתוכן