חברת סיעוד

מטפלת סיעודית לקשישים בחברת סיעוד

רבים האנשים אשר זקוקים לסיוע סיעודי ממטפלת מקצועית

בגילאים מבוגרים, אנשים רבים מוצאים את עצמם זקוקים לסיוע רב ממטפלת מקצועית בכדי לשמור על רמת חיים מכבדת בצורה בסיסית, ובכדי לבצע פעולות רבות בחיי היומיום. את הטיפול המקצועי ניתן לקבל במוסדות סיעודיים, או ממטפלות אישיות העובדות עבור חברות סיעוד.

אז מה עושה מטפלת סיעודית בחברת סיעוד?

  • רחצת הקשיש ושמירה על היגיינה: אחד הקשיים הגדולים ביותר עמם מתמודדים קשישים רבים הינו הקושי ברחצה בצורה עצמאית. מטפלת העובדת עבור חברת סיעוד מסייעת לאותם קשישים בתהליך הרחצה, כאשר היא אינה רוחצת את הקשיש לחלוטין בעצמו, אלא מסייעת לו לבצע את הפעולות אותן הוא אינו יכול לבצע ללא עזרה, כך שנשמרת העצמאות של כל קשיש עד השלב בו הוא זקוק לסיוע חיצוני. כמו כן, ישנם קשישים אשר עושים שימוש בטיטולים וזקוקים להחלפתם במהלך היום, או זקוקים לתמיכה היגיינית אחרת. מטפלת בחברת סיעוד מסייעת בשמירה על היגיינת הקשיש גם במצבים אלו.
  • טיפול בנושא האוכל: קשישים רבים מתקשים בהכנת אוכל בכוחות עצמם וכן באכילתו. מטפלת סיעודית מטפלת בין היתר בכל נושא האוכל, כאשר לרוב תדאג להכנת האוכל מספר פעמים בשבוע, וכן בהאכלת הקשיש לפי הצורך. פעמים רבות משפחת הקשיש לוקחת חלק בפן זה של הטיפול בו, כך שלא תמיד יהיה על המטפלת להאכיל אותו או לבשל לו, אולם במידה ויזדקק לסיוע בכך ניתן יהיה לסמוך עליה.
  • התלבשות: ישנם קשישים אשר מתקשים רבות בביצוע פעולות מוטוריות שונות, ולכן נתקלים בקשיים בעת ההתלבשות או ההתפשטות. מטפלת סיעודית מסייעת במקרים אלו, ובדומה לנעשה בעת המקלחת, היא עוזרת לקשיש רק במקרים בהם הוא אינו מצליח לבצע את פעולת ההתלבשוחברת סיעודת בעצמו, כך שישנה שמירה מקסימלית על עצמאותו.
  • סיוע בניידות: מטפלת סיעודית בחברת סיעוד מסייעת בין היתר בניידות הקשיש. קשישים אשר זקוקים לכיסא גלגלים בכדי להגיע ממקום למקום, או אשר נעזרים באמצעים אחרים כגון קביים או הליכונים, צריכים פעמים רבות סיוע בהתנהלות עם ציוד זה, אשר יכול לסייע להם רבות בהליכה אולם להיות מסורבל ביותר ברגעים בהם לא עושים בו שימוש. מטפלת סיעודית מסייעת בשימוש במכשירים אלו, בקימה וישיבה על כיסא גלגלים, בקימה מהמיטה וכדומה, כך שניידות הקשיש הופכת להיות קלה יותר עבורו.

 

תפקידה של מטפלת סיעודית בחברת סיעוד הינו לסייע לקשיש להתמודד עם קשיי היומיום

קשישים מתמודדים עם קשיים רבים במהלך היום- קשיים בניידות, באכילה, בשמירה על היגיינה ועוד, והם זקוקים לעזרה מקצועית רבה בכדי להתמודד עמם. מטפלת סיעודית יכולה לסייע רבות לאותם קשישים אשר צריכים עזרה בביצוע פעולות יומיומיות, תוך שמירה על עצמאותם עד כמה שאפשר, כך שהם יוכלו לנהל אורח חיים רגיל ככל האפשר למרות מצבם הרפואי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן