מחפשים אתגרים מיוחדים? בחרו בהנדסה אזרחית!

אתם צריכים לקבל החלטה, מה תהיה הקריירה שבה אתם תבחרו בחייכם, ומתבלטים כמובן בין כמה אפשרויות שונות. אתם אנשים שמאז ומתמיד, הרצון להתגבר על אתגרים משך אותם – תמיד רציתם להיות הראשונים בכיתה, ניסיתם לפתור את הבעיות שהיה נראה שאיש לא יכול, ובאופן כללי – בעיות פשוט לא מפחידות אתכם, ההפך – הן מושכות אתכם. אם כך, אתם זקוקים לקריירה שתעמיד לכם כמובן אתגרים שונים שצריך לפתור, כדי שתספקו את הפתרונות המושלמים. האם שקלתם קריירה בתחום של הנדסה אזרחית? כפי שתגלו מיד, מהנדס אזרחי רחוק מאד מהדימוי האפרורי שמדביקים לו, ובעבודתכם כמהנדסים אזרחיים, תוכלו לענות על שורת אתגרים מיוחדת.

אז איך המהנדס האזרחי עונה על אתגרים שונים? 

הנדסה אזרחית - עבודה מאתגרת
הנדסה אזרחית – עבודה מאתגרת
  • תכנון תחבורה בתנאים מאתגרים – יש מי שהולך להיות מהנדס אזרחי בתחום התחבורה. מהנדס זה, צריך בעצם לתכנן שורה של פתרונות בעולם התחבורה, וזה כולל תכנון של כבישים לכלי רכב פרטיים, תכנון של מסילות ברזל לרכבות, תכנון של גשרים, מחלפים וצמתים, ובקיצור – תכנון כל הדרכים שיש לקחת בחשבון. יש לזכור שבמדינה קטנה כמו ישראל, יש כמות עצומה של כלי תחבורה, שיוצרים צפיפות עצומה על הכביש. האתגר של מהנדס בתחום התחבורה, הוא כמובן להצליח לתכנן את פתרונות התחבורה הטובים ביותר, שיאפשרו זרימה חופשית של התנועה, ועם זאת – לא יהיו יקרים ובזבזניים יתר על המידה.
  • תכנון מיוחד בתחום המים – ישראל היא מדינה שענייה יחסית במשאבי ובמקורות מים, ועם זאת, יש בה כמובן צורך עצום בצריכת המים. מהנדס אזרחי שבוחר להתמחות בתחום המים, יכול לספק שורה של פתרונות לאתגרים שעומדים בפני המדינה ובפני תושביה בחום המים. זה יכול להתחיל כמובן בתכנון של צנרת למבנים שונים, אך מכאן השמיים הם הגבול – זה יכול להיות תכנון של מתקני התפלה שונים, תכנון של מערכות סינון, תכנון של מערכות מז"ח, ועוד.
  • רוצים לבנות מפות מיוחדות? – כיום יש צורך שהולך ועולה בתחום ההנדסה האזרחית, והוא קשור לתחום המיפוי. תחום זה הולך ונעשה פופולרי בשל היכולת לרתום את יתרונות לווייני התקשורת – וכך לספק לאוכלוסיה פתרונות מיפוי מתקדמים יותר. אפילו בפרויקטים כמו WAZE, היה צרוך לעבוד עם מהנדס אזרחי שמתמחה בתחום הGIS, ועל אחת כמה וכמה שיש בכך צורך בפרויקטים נוספים, במגזר הציבורי והפרטי כאחד, כדי לתת מענה מיוחד ומורכב לבעיות שעומדות בפנינו.
  • סיוע גם לחקלאות – ישראל היא עדיין מדינה שיש בה מגזר חקלאי לא קטן, אשר זקוק כמובן לפתרונות שהולכים ונעשים מיוחדים יותר ויותר, ככל שצריכת המזון עולה, אך השטחים החקלאיים קטנים. גם כאן, מהנדס אזרחי שמתמחה בתחום, יכול לספק את הפתרונות המתאימים, בעבודה צמודה מול הגורמים במשק.

יש לא מעט אתגרים!

אם לסכם, יש המון אתגרים שמחכים לכם בדרך. עליכם כמובן להתמחות קודם בתחום ההנדסה האזרחית וללמוד אותו לעומק-  וכך תוכלו להמשיך ולעשות חיל.

דילוג לתוכן