מהי ההכשרה הנדרשת לעבודה בתור עורך דין פלילי ?

האם עולם המשפט מרתק אתכם? חושבים שהתחום קורץ לכם ושתוכלו לעשות בו חיל? לעתים קרובות, מי שנמשך לעולם המשפט, מעוניין בעבודה עתידית בתור עורך דין פלילי. יש לזכור כי העבודה של עורך הדין הפלילי שונה מזו של עורך הדין האזרחי. עורך הדין האזרחי עוסק בתביעות כספיות, בחוזים, מקרקעין, חברות, וכיו"ב. לעומתו, עורך הדין הפלילי עוסק בסדר הדין הפלילי – כלומר בפשעים ובעוולות. עורך הדין הפלילי מייצג חשודים או נאשמים בעבירות פליליות, מסייע להם בעת החקירה במשטרה, מנסח עבורם בקשות חנינה, מנהל מו"מ מול הפרקליטות, וכיו"ב. מהצד הנשי עורך הדין הפלילי גם יכול לסייע לנפגעים מעבירות פליליות ולייעץ להם, הגם שהוא לא מייצג אותם פורמלית במשפט. אם כך, מהי ההכשרה שבכלל נדרשת לאדם שרוצה לעסוק בדין הפלילי?

כל תהליך הלימודים וההתמחות

  • לימודי משפטים – קודם כל, כדי להיות עורך דין פלילי, על המועמד לסיים בהצלחה את לימודי המשפטים שלו. ניתן ללמוד כיום בפקולטות למשפטים בכל האוניברסיטאות בישראל, ונוסף על כך אפשר גם ללמוד במכללות השונות. יש לקחת בחשבון כי תדמית האוניברסיטאות נחשבת לגבוהה יותר מבחינת רמת לימודי המשפטים, ואם אתם חשובים על התמחות בעתיד במשרד טוב, אולי תעדיפו להתמחות באוניברסיטה. מן הצד השני, יש לזכור כי תנאי הקבלה לאוניברסיטה הם גבוהים יותר, ויש צורך בציון פסיכומטרי גבוה יחסית – דבר שלא קיים במכללות. לעתים לימודים במכללה הם אלו שיפתחו לכם את הצוהר לתחום, ואם תצטיינו בהם, תוכלו בכל זאת לעשות חיל בהמשך.
  • התמחות – זה אחד השלבים המכריעים ביותר. מי שרוצה לעבוד בתור עורך דין פלילי, צריך לעבור התמחות במשרד של עורכי דין שמתמחים בסדר הדין הפלילי. באופן כללי, כל עורך דין לעתיד צריך ללכת להתמחות במשרד עורכי דין, אבל כמובן לפי ההתמחות שמעניינת אותו. מי שרוצה להיות עורך דין אזרחי ילך למשרד עורכי דין שמתמחה בכך – ושם יבחר בתת-ההתמחות שמעניינת אותו. אך עורך דין שרוצה לעסוק בסדר הדין הפלילי, צריך לפנות למשרדים שונים לחלוטין כאמור. יש לקחת בחשבון שבתקופת ההתמחות, תצטרכו לשמש כעוזרים של עורכי הדין, ולעתים לבצע עבודה "שחורה" קצת יותר מעייפת. מהצד השני, במשרד טוב של עורכי דין פליליים, גם יחשפו אתכם לתיקים המורכבים והמעניינים ביותר, יתנו לכם הזדמנות לנסח מסמכים משפטיים, ואולי אף יאפשרו לכם לקבל משרה בעתיד.
  • מעבר בחינות הלשכה – בשלב האחרון להכשרה בתור עורך דין פלילי , יהיה עליכם לעבור את הבחינות של לשכת עורכי הדין בישראל. שימו לב שהמבחן הוא אחיד לכל המועמדים. כלומר – אין זה משנה האם אתם רוצים להתמחות בעתיד כעורכי דין פליליים או אזרחיים: כולם עומדים מול אותו מבחן.

 

ומה יקרה לאחר מכן?

אם עברתם בהצלחה את המבחן ואת תקופת ההתמחות, הרי שאתם כשירים לשמש כעורכי דין פליליים! כעת תוכלו להצטרף למשרד קיים, או לפתוח עסק משלכם.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן