ליצן רפואי – מקצוע שהוא גם שליחות

אם אתם רוצים לעסוק במשהו שיתרום לא רק לחשבון הבנק שלכם אלא גם להרגשה האישית שלכם ובעיקר – לאחרים, ייתכן כי ליצנות רפואית היא התחום הנכון בשבילכם. הנה לפניכם כל המידע על המקצוע המצחיק-עצוב הזה, שכל מי שבוחר לעסוק בו הוא אדם מבורך.

מה זה ליצן רפואי?

אדם המחופש לליצן, ומגיע למחלקות הילדים בבתי החולים כדי לשמח את ליבם.

למה צריך ליצן כזה?

כי בהרבה בתי חולים, הילדים המאושפזים מקבלים יחס של עוד חולה ולא יחס אישי חם ואוהב כמו שמגיע להם לקבל. זה לא קורה מתוך רוע או חוסר אכפתיות, זה קורה כי לצערנו יש בכל רגע נתון לא מעט ילדים מאושפזים, ואי אפשר לתת לכל אחד יחס מיוחד. ליצנים רפואיים שעובדים באישור של בית החולים מגיעים למחלקות הילדים ומסייעים לילדים לעבור את התקופה הקשה ולהתמודד עם הכאב בצורה הרבה יותר טובה.

מה עושה ליצן רפואי?

?????????הופך את הסטטוסקופ למתקן בועות סבון, עושה קסמים מיוחדים עם הציוד הרפואי, מספר בדיחות, מחלק בלונים ועושה עוד המון דברים שליצנים עושים – במסגרת האפשרויות שעומדות לרשותו בתוך בית החולים. כשהליצן הרפואי נמצא בחדר, פתאום הזריקה פחות כואבת, פתאום החלפת התחבושת נעשית בחיוך על השפתיים, ולכמה רגעים אפשר קצת לשכוח מהבעיות ולהתמקד בצחוק. חשוב לציין, כי יש ליצנים רפואיים שעובדים גם עם מבוגרים שנמצאים בתהליכי שיקום, ושגם כאן נרשמת לזכותם הצלחה יפה בשיפור המצב וההרגשה.

הצחוק יפה לבריאות

המשפט הזה שמשויך לחז"ל, הולך איתנו מאז ועד היום, ולא בכדי. מחקרים מצאו כי אדם שצוחק יותר הוא גם בריא יותר, ושהצחוק יכול לעזור לגוף בעזרתה של הנפש. כשהנפש רגועה ונינוחה יותר, דברים נראים מאיימים פחות, וקל יותר לעבור אותם כשהם מלווים בצחוק. מעבר לכך, כשצוחקים הגוף מפריש אדרנלין וחומרים מעוררים ומרפאים נוספים, כך שבהחלט יש לו מקום של כבוד בתהליך הריפוי.

האם העבודה מתבצעת בשכר?

אם עובדים דרך עמותה או ארגון מוכרים, שעובדים בצמוד לבתי חולים – העבודה כליצן רפואי מתבצעת בשכר. אולם, יש לקחת בחשבון שהשכר ניתן בדרך כלל מכספי תרומות, כך שהוא בדרך כלל לא גבוה. לכן, העבודה יכולה להתאים לאנשים צעירים שרוצים גם להרוויח קצת כסף אבל גם לעזור לאחרים, או לאנשים שמחפשים עבודה שנייה – יותר בשביל הנפש ופחות בשביל השכר. כמובן שמתנדבים בתחום יתקבלו בברכה.

כל מי שרוצה לעבוד כליצן רפואי צריך לעבור הכשרה מתאימה בהיקף של כ-112 שעות, ועוד מספר שעות של צפייה במתרחש בבתי החולים.

העבודה מתאימה בעיקר לאנשים מתחום הדרמה, המחול, התנועה והמוזיקה, אבל גם למורים מתחום האומנות ובכלל. למרות זאת, גם אם אתם מגיעים מרקע אחר וחושבים שאתם יכולים להתאים – לכו על זה. זו עבודה מבורכת וחשובה, שיש בה סיפוק והרבה גאווה. בהצלחה!

 

דילוג לתוכן