לעבוד בחול

כל מה שרצית לדעת על עבודה בעגלות בחו"ל

הרבה ישראלים בוחרים לנסוע לחו"ל כדי לעבוד בעגלות. מה כוללת עבודה מן הסוג הזה, למי היא מתאימה ומה היתרונות שלה? הנה כל הדברים שכדאי לדעת לפני שמזמינים טיסה

עבודה בחו"ל תמיד הייתה אפשרות קורצת עבור צעירים. אך בעוד בעבר נאלצו המהגרים הזמניים להתחייב לעבודה במקום לא מוכר, הרי שכיום ניתן לקבל מראש את כל המידע ולקבל החלטה מושכלת ונכונה. תהליך הגלובליזציה העולמי בהחלט תומך ומעודד עבודה בחו"ל וכך מוצאים את עצמם עוד ועוד ישראלים במקומות שונים ברחבי העולם. בנוסף, עבודה בחו"ל לא מיועדת רק לחיילים משוחררים. גם רווקים, בני זוג לפני או אחרי נישואין ולפעמים אפילו משפחות עם ילדים בוחרות באופציה הזו לצורך שיפור המצב הכלכלי.

יש הרבה סוגים של עבודות בחו"ל אך אין ספק לגבי ההצלחה המאסיבית של עבודה בעגלות. עבודה מן הסוג הזה מתבצעת בקניונים ומרכזי קניות באירופה ובארצות הברית. היא מבוססת על שיטות מסחר בסיסיות ועל מכירת כמות גדולה של מוצרים במחירים אטרקטיביים. רוב העבודה מתרכזת סביב תקופת החגים ובעיקר לקראת חג המולד, אולם בחלק מהמדינות ניתן להמשיך ולגרוף רווחים גבוהים לכל אורך השנה.

היתרונות של עבודה בעגלות

אלו היתרונות של נסיעה לחו"ל לצרכי השתלבות בעגלות:

א. רמת חיים – רמת החיים ברוב המדינות בעולם גבוהה מרמת החיים בישראל. המשמעות היא שאפשר לשכור דירה בקומפלקס עם בריכה בכמה מאות דולרים בחודש בלבד, לצאת לבילויים עד אור הבוקר וגם להשתמש בחלק מהכסף לטובת קניות ופינוקים.

ב. סביבת עבודה – צעירים בוחרים מקומות עבודה לפי הסביבה ומהבחינה הזו עגלות מעניקות להן תנאים אופטימאליים. העבודה היא בתוך קניונים הומים ובאווירה צעירה ומשוחררת. צעירים וגם מבוגרים יותר יכולים להביא לידי ביטוי את האופי האישי שלהם, ליצור קשרים עם אנשים מקומיים ולקחת חלק בחוויות מרגשות.

ג. שגרה – אחד היתרונות הגדולים של עבודה בחו"ל בא לידי ביטוי בשגרה החדשה. לוקח לפחות מספר חודשים להתרגל לעבודה מן הסוג הזה, בעיקר במדינות גדולות כמו ארצות הברית וגם בחלק ממדינות אירופה. אפשר לנצל את החודשים הראשונים של ההסתגלות לצורך עבודה אינטנסיבית ולחזור לארץ עם כמויות גדולות של כסף זר. מעבר לכך, הפערים בין שער השקל לבין מטבע החוץ הופכים את העבודה בחו"ל להרבה יותר משתלמת.

האם זה מתאים לכולם?

על אף כל האמור לעיל, יש לציין כי עבודה בחו"ל באופן כללי ועבודה בעגלות באופן ספציפי לא מתאימות לכולם. רבים לא יסתדרו עם המנטאליות הזרה, עם השפה או עם המרחק מהחברים והמשפחה. כמו בתחומים אחרים, גם לעבודה בחו"ל יש יתרונות וחסרונות סובייקטיביים.

ההמלצות שלנו הם ששווה לטוס ולעבוד בעגלות בחו"ל גם במקרה אין לכם לכסף מומלץ מאוד לקחת הלוואות כדי לכסות את עליות הטיסה וגם חשוב מאוד היא לבחור היטב את מקום העבודה, להתייעץ עם חברים ובני משפחה ובכל מקרה לא להתחייב לתקופה ארוכה מדי.

דילוג לתוכן