ג'וב החלומות – איך תתקבלו לעבודה בגוגל?

גוגל היא החברה שהוכתרה לחברה המאושרת ביותר בארה"ב. היא משלמת את המשכורות הגבוהות במשק, העובדים בה זוכים לסביבת עבודה מזמינה, עם הטבות למשפחות, חדרי שינה, אולמות משחקים, בריכות, אולמות כושר וחדרי אוכל מפנקים ובתי קפה (ללא תשלום כמובן) ושירותים חדישים ומתקדמים ולא סתם כל משרת עבודה בה נחשבת כג'וב החלומות של המאה ה-20.
לא פשוט להשיג עבודה בגוגל. למעשה יהיה לכם יותר קל להתקבל לאחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות בארה"ב מאשר להתקבל לגוגל, אבל  לאחר קריאת מדריך זה יעלו הסיכויים שלכם במה אחוזים ואולי (מי יודע) זה מה שייעשה את ההבדל.

 

לימדו את מקצועות ההייטק

הצעד הראשון החשוב הוא להבין שעליכם ללמוד לימודי היי טק, מדעי המחשב, שיווק, כלכלה או מנהל עסקים – מקצועות שיש להם קשר ישיר למה שנעשה בגוגל. לימודי אומנות או יתר מדעי הרוח אולי יעבירו לכם את תקופת האוניברסיטה בכיף אבל לא יעזרו לכם להיכנס לגוגל.
גם לסוג המוסד האקדמי שתבחרו יש חשיבות. עדיף ללמוד באוניברסיטה או במכללה הנחשבת למובילה בתחומה .

תגרמו לקורות החיים שלכם לבלוט

לאחר שבחרתם את המקצוע הלימודים הנכון תתחילו להיות מעורבים. גוגל, כמו הרבה חברות הייטק אחרות, מבינה שהעולם משתנה כל הזמן והיא מחפשת את אנשים שיכולים להסתגל ולאמץ את השינויים האלה במהירות. המועמדים יתבקשו לענות מה למדו והשיגו לא רק בתחום הלימודים אלא גם מחוצה להם. תנסו להראות את הכישרון ולאו דווקא את המיומנות, תנסו להשפיע ולעשות דברים מעניינים.

דרך מצוינת לשפר את קורות החיים היא להתנדב. ההתנדבות עצמה זה דבר יפה, אולם אם תתנדבו בתפקידים  המתאימים לכם כגון שיווק, הקמת אתר לארגון סיוע וכיוצ"ב תהפכו ליותר אטרקטיביים בפני המגייסים של גוגל.

 

תתכוננו לכל תרחיש אפשרי

לאחר שתשלחו את קורות החיים – תעברו ראיון טלפוני ולאחריו יזמנו אתכם לראיון במשרדי החברה.  הראיונות בגוגל שונים מראיונות בחברות אחרות – צפו והכינו את עצמכם לדיאלוג ושיחה עמוקה על החברה, העתיד שלה ועל היצירתיות שלכם או סתם תנהלו שיחה על עתיד האינטרנט. חשוב שתכירו ותדעו שמספר הראיונות הממוצע נע בין 3-7 תלוי במשרה.

אם לא התקבלתם אל ייאוש! אל תדאגו השמיים לא יקרסו עליכם והשמש תמשיך לשקוע במערב. מחלקת משאבי האנוש של גוגל שומרת את המידע של המועמדים מתוך הבנה שהדברים דינאמיים ויתכן שכעבור מספר חודשים ימצאו שאתם מתאימים למשרה אחרת. שימרו עם המגייסים על קשר חם וטפחו עימם סוג של מערכת יחסים. בנוסף, אף פעם לא כדאי לשים את כל הביצים בסל אחד: שלחו קורות חיים למשרות נוספות. יש בארץ הרבה חברות הייטק וסטארטאפים שמציעים תנאים מעולים ומשכורות גבוהות כמעט כמו גוגל. ביניהם תוכלו למצוא חברות בינ"ל מצליחות (כמו HP, IBM ו-eBay)וכן סטארטאפים ישראלים שהם השם החם הבא (כמו Wix ו-Outbrain).

 

הכי חשוב – לאחר שתתקבלו  ותהפכו לאחד מהעובדים המאושרים של החברה – תזכרו מי הכין אתכם ואיפה קראתם איך לקבל את העבודה-  ותפתחו את הדלת לכותב שורות אלו שישמח להיות עמית שלכם בעבודתכם החדשה.

דילוג לתוכן