טיפול סיעודי: כל האתגרים בתחום

מי שרוצה לעבוד בתחום הסיעוד צריך להכין את עצמו לשורה ארוכה של אתגרים. במאמר הבא נסביר מה מאפיין טיפול סיעודי ונצביע על הקשיים העיקריים:

טיפול סיעודי מבוסס על יחסים אישיים ורצון לתת עזרה לזולת. העבודה בתחום נחשבת מאתגרת מאוד בעיקר בגלל הסיבות הבאות:
א. שעות עבודה – מטפלת סיעודית עובדת שעות רבות ונדרשת להחזיק בהכשרה ברמה של אחות או אפילו רופא. שעות העבודה עשויות להיות לא שגרתיות ולמנוע חיים אישיים. השעות נקבעות בעיקר על פי צרכי המטופל ומצבו הרפואי. בנוסף, השעות עשויות להשתנות בין מטפלים שאחראיים על מבוגרים, קשישים או בעלי מוגבלויות. מצב סיעודי חמור מחייב התאמה של מטפלת סיעודית צמודה במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. לעומת זאת, אנשים במצב שבו הם מסוגלים לתפקד יזדקקו למטפלת לאורך מספר שעות קצר יותר.

ב. עבודה במשמרות – העבודה בתחום היא במסגרת משמרות. המשמעות היא שקשה לנהל שגרה ויש שחיקה מהירה ובלתי צפויה. למי זה מתאים? מטפלת סיעודית צעירה שלא מוגבלת לחיי משפחה מסוימים, אך היא פחות אטרקטיבית עבור הורים לילדים.

ג. מגע עם תופעות לא נעימות – אחד האתגרים העיקריים של תחום הסיעוד בא לידי ביטוי במגע עם תופעות לא נעימות. המגע הם יום יומי ואינטנסיבי, לכן תהליך ההכשרה של מטפלת סיעודית נמשך כמה שנים לפחות. לאורך ההסמכה לומדים כיצד לטפל בבעיות בריאותיות, מתנסים בקשת רחבה של תחומים ורוכשים גם מיומנות טכנית. מגע עם תופעות לא נעימות הוא גם ביו הסיבות העיקריות לאחוזי נטישה גבוהים של מטפלים בתחום הסיעוד אחרי השנה הראשונה.

טיפול סיעודי

הערך המוסף של טיפול סיעודי

כל הקשיים לעיל הם גם אלו שמבטיחים את הערך המוסף של הטיפול. בתחום הסיעוד אין מקום לפשרות והסיפוק הוא מיידי. מי שעובד בתחום הזה חוזר הבית עם מוטיבציה גבוהה, משפר את איכות החיים של גברים ונשים בכל הגילאים ואף יכול לצבור ניסיון שיאפשר לו לפתח קריירה. התחום משתנה לעיתים קרובות והוא נמצא תחת פיקוח של משרד הבריאות והגופים הרשמיים הרלוונטיים. את הערך המוסף של הטיפול לא ניתן להשיג בדרכים אחרות ולכן רבים נרשמים ללימודים בענף הזה.
כדאי לציין שלימודי סיעוד כוללים סוגים שונים של תחומים. כל אחד יכול לבחור להתמחות בתחום אחר ולנצל את הכשרונות שלו. מסלולי הלימוד נבחרים בהתאם לרקע של המועמד וניתן ללמוד לתואר ראשון לאחות מוסמכת במשך 4 שנים, לבצע הסבת חובשים במשך 3 שנים או להצטרף למסלול הסבת אקדמאים במשך שנתיים בלבד.
לסיכום, כל האתגרים שמרכיבים את התחום של טיפול סיעודי הם גם אלו שיוצרים את תחושת הסיפוק והגאווה. מטפלת סיעודית אחראית על נושאים חשובים וההכשרה מאפשרת לה להציל חיים. בתחום הסיעוד מבצעים עבודה קשה שמתגמלת את הגוף והנפש.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן