עבודות שמשתמשות בשרטוטים

באילו עבודות משתמשים בשרטוטים

שרטוטים מסובכים להבנה מהירה

אם נביט על שרטוטים רבים אנחנו ככל הנראה נסתבך מאוד. השרטוטים לא מובנים בעליל, אנחנו יכולים להביט בהם שעות ולהבין אולי מה עומד מאחורי השרטוט, האם זה בית קטן, גדול, חנות או בכלל מפעל, איפה דלת הכניסה ואיפה השירותים. למרות שהשרטוטים מאוד מסובכים ומפורטים זה מה שגורם לעבודה להיות קלה מתמיד. מהנדסים ובעלי מקצוע מתחום הבנייה יודעים כיצד להבין את השרטוטים האלה ולהוציא אותם לפועל. שרטוטים לא נצפים רק בעבודות בנייה אלא אפשר לראות אותם גם במקצועות יותר חדשים כמו עיצוב אפליקציות או יצירת חפצים חשמליים.

שרטוטים

באילו עבודות משתמשים בשרטוטים

  • את רוב השרטוטים בחיינו אנחנו מכירים מעולם הבנייה. כשאנחנו בונים בית חדש אנחנו יושבים יחד עם המהנדס ומתכננים איתו את הרכב. זה יכול להיות אחד הרגעים המרגשים בו אתם ממש מקימים את הבית שלכם מאפס, אך בשביל המהנדס זוהי עבודה די שגרתית. השרטוטים מכילים את כל המידע הכי מדויק: כיצד דלת הכניסה תיפתח, כמה מטרים יחברו בין המטבח לסלון, כמה גבוהות יהיו המדרגות ועוד.
  • שרטוטים יכלים להימצא גם בקרב מתכנני מוצרים שונים. כל מוצר שאתם משתמשים בו שהוא מעט יותר מורכב מקופסה בעלת ארבע צדדים, צריך לעבור שרטוט. אמנם השרטוטים האלה פשוטים יותר מאשר שרטוטים בענף הבנייה אך הם חשובים לא פחות. מאווררים, מזגנים, עכברים למחשב, מקציפי חלב, מכונות קפה, כולם צריכים לעבור שרטוט מדויק כדי שהם ייצאו בדיוק כמו שצריך.

כל כלי תחבורה מחייב שרטוט מתאים

שרטוט לדבר דומם כמו בית או מפעל יכול להיות מסובך מאוד בגלל הגודל אבל דבר לא מסובך בכל הוא לשרטט שרטוטים של כלים שאמורים לנסוע, לשוט והכי חשוב, לעוף. מטוסים, ספינות והרכבים שאנחנו נוסעים בהם יום יום כולם עברו שרטוטים מדויקים לפני שבנו אותם. השרטוטים קבעו את צורת הרכב, היכן יהיה המנוע, איפה יעבור צינור הפלטה של הגז מהמנוע ועד אגזוז הרכב, איך המצבר יתחבר לכל המערכת החשמלית וכולה. כשמדובר על כלים כבדים כמו מטוסי נוסעים, ספינת תענוגות או מטוסי קרב, השרטוטים חייבים לעבור עשרות אם לא מאות מהנדסים עד למוצר המוגמר וכמובן השרטוטים נשארים חשאיים.

 

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן