רואה חשבון

אפשרויות תעסוקה של בוגרי תואר בחשבונאות

סטודנטים רבים ללימודי חשבונאות באוניברסיטאות ובמכללות עוברים מסלול לימודים קשה ומפרך על מנת לזכות בתעודה הנחשקת. מסלול הלימודים בתחום החשבונאות נחשב למסע מכשולים לא פשוט עבור אלה שבוחרים ללמוד אותו. הוא כולל מבחנים פנימיים וחיצוניים רבים ואף רמת הקושי נחשבת לגבוהה מאוד. לפני תחילת הלימודים, במהלכם ובסיום התואר בוגרים רבים תוהים בינם לבין עצמם מהן אפשרויות התעסוקה השונות שעומדות בפניהם. במאמר זה נפרט בפניכם מספר אפשרויות תעסוקה רלוונטיות ביותר עבור בוגרי תואר בחשבונאות.

רואה חשבון
משרדי רואי חשבון

עבור אלה שסיימו בהצלחה לימודי תואר בחשבונאות וקיבלו את תעודת ההסמכה כרואה חשבון קיימת האפשרות להגיש מועמדות למשרדי רואי חשבון נחשבים ומובילים בשוק. עם זאת, חשוב לציין שעל מנת להתקבל למשרדי רואי חשבון נחשבים, על הבוגרים לעבור שנתיים של התמחות לא פשוטה בשכר נמוך יחסית. תנאי זה הוא הכרחי על מנת להצליח להתקדם בתחום. זאת ועוד, התמחות במשרדי רואי חשבון היא צעד חיוני וחשוב: לא כל הסטודנטים שמסיימים זה עתה את לימודיהם מודעים לתהליכי העבודה הנהוגים במשרדי רואה חשבון ולכן השנתיים הללו תאפשרנה להם להכיר מקרוב יותר את התחום ומקרי בוחן שונים והן אף תכנה אותם לעבודה במשרדי רואי חשבון במשרה מלאה כרואה חשבון מן המניין. המצטיינים יזכו אף להיות שותפים במשרדי רואי חשבון ואולי אף להקים משרד משלהם.

 חברות ייעוץ משכנתאות וחברות לייעוץ כלכלי

בשנים האחרונות נפתחו אפשרויות תעסוקה חדשות בתחום כמו חברות ייעוץ משכנתאות וחברות ייעוץ כלכלי. לשם המחשה, חברות ייעוץ משכנתאות מעניקות ליווי וסיוע לאנשים המעוניינים לקבל משכנתא או לחדש את המשכנתא הקיימת. יחד עם זאת הן משמשות כצד מתווך בין הבנק לבין הלקוח ומשתמשות בידע ובמקצועיות שלהן על מנת להשיג ללקוח את הריבית הנמוכה ביותר עבור מסלול המשכנתא הנבחר. צוות העובדים בחברות הללו מורכב מכלכלנים נבחרים, בוגרי לימודי חשבונאות וכלכלה. המטרה הבסיסית של החברות הללו היא להרכיב צוות עובדים מיומן שיהיה בקיא מספיק בתחום הכלכלי ובשוק המשכנתאות בפרט. שכרם של בוגרים שסיימו זה עתה את לימודיהם בתחום החשבונאות ומבקשים להיכנס לחברות כגון אלה יתחיל מ- 8000 שקל בחודש ועתיד לעלות בהתאם לוותק ולניסיון.

בתי השקעות

בתי השקעות הם אפשרות מצוינת לתעסוקה עבור אלה שסיימו לימודי חשבונאות. מצד אחד הם נחשבים למקום עבודה מסודר, עם תנאים טובים ושכר משתלם במיוחד ומצד שני הידע והניסיון שתרוויחו יוכלו לעזור לכם מאוד בהמשך החיים. בנוסף, בתי השקעות כמקום תעסוקתי יכולים ללמד אתכם כיצד עובד מערך המסחר בניירות ערך ובמכשירים הוניים אחרים. אולם, חשוב לציין כי בתי השקעות לא משלמים משכורות גבוהות היות והם מודעים לביקוש של אלה שרוצים לעבוד אצלם. כך למשל, עובד חדש בתחום ההשקעות יכול להרוויח כ- 5000 שקל בחודש, סכום הנחשב לשכר נמוך מאוד, אך הוא בהחלט מעניין ומשתלם לאנשים המחפשים משרות המתאימות לטווח ארוך.

אם כן, אפשרויות התעסוקה לאנשים אשר סיימו זה עתה את לימודיהם בתחום החשבונאות הן מגוונות: החל ממשרות מגוונות בבנקים השונים ועד לתפקידים מרכזיים בבתי השקעות. חשוב לעשות את הבחירה מושכלת עד כמה שאפשר שתשתלם הן מבחינה כלכלית והן מבחינת מקום עבודה לטווח הארוך.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן