מנעולן

איזו הכשרה צריך לעבור כדי להיות מנעולן?

קורס מנעולן מאפשר קבלת תעודה שמקנה רישיון לבצע פריצת מנעולים, כספות, דלתות, רכבים ועוד. הקורס נלמד במגוון רחב של מוסדות ברחבי הארץ והוא מאושר על ידי משרד התמ"ת. תהליך ההכשרה כולל היכרות עם התיאוריה של המנעולנות, ביצוע התקנות של מנעולים בבתים וברכבים ולימוד דרכי פריצה תוך כדי תרגול מעשי.

מנעולן הוא אחד המקצועות המבוקשים במשק. לאחר הכשרה כמנעולן ניתן לעבוד בתחום באופן עצמאי, בחברה פרטית או במשטרת ישראל ובגופים ציבוריים. ההכשרה גם מאפשרת עבודה בחו"ל ופתיחת עסק שמציע שירותי שכפול מפתחות, תיקון שלטים, התקנת מערכות אזעקה ואבטחה וכן הלאה.

מעבר לכך, פריצת מנעולים מהווה אתגר עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ומנעולנים לעיתים קרובות גם עוזרים לחברות אבטחה לאתר פרצות כדי לסגור אותן בהקדם.

הכירו את שלבי תהליך ההכשרה

תהליך ההכשרה שצריך לעבור כדי להיות מנעולן מובנה בתוך קורס מנעולן ייעודי. הקורס כולל שלושה שלבים מרכזיים:

  1. תיאוריה – בשלב הראשון נערכת היכרות עם התאוריה של המנעולנות. בשלב הזה לומדים על פירוק מנעול וצילינדר, על תיאוריות שקשורות למנגנוני נעילה ועל דרכים להרכיב מחדש צילינדרים לאחר פריצה. השלב של התיאוריה חיוני עבור ההכשרה משום שהוא מעניק את הרקע והתשתית לתרגול המעשי.
  2. התקנות – בשלב השני מבצעים התקנות של מנעולים או צילינדרים בבתים, רכבים, מבני תעשייה וכן הלאה. כל התקנה מבוצעת תחת פיקוח של מרצים מנוסים ואנשי מקצוע שמכירים את התחום. המטרה של השלב הזה היא להעניק לסטודנט ביטחון, כמו גם לחשוף אותו לשורה ארוכה של בעיות שעלולות להתעורר במהלך העבודה. החלק הזה למעשה מסמיך את הסטודנט כדי לעמוד במבחנים פנימיים וחיצוניים.
  3. דרכי פריצה – גם בשלב הזה מתנהלים באופן מעשי, אך הפעם תוך דגש על לימוד דרכי פריצה. כל פורץ אמור להכיר את האפשרויות שעומדות בפניו ולדעת כיצד לבחור מתוכן. את זה עושים רק אם מכירים את ההבדלים בין דרכי פריצה ושמים לב ליתרונות ולחסרונות של השיטות השונות.מנעולן

תנאי ההרשמה עבור קורס מנעולן כוללים בדרך כלל 12 שנות לימוד, אך לא בכל המוסדות זה נדרש. כמו כן, יש מוסדות שדורשים חוש טכני ותעודת יושר מטעם משטרת ישראל. חשוב לציין שתעודת יושר היא לא תנאי לעיסוק במנעולנות, אך היא בהחלט מהווה יתרון שיווקי מבחינת הלקוחות.

תכני קורס מנעולן

החומרים השונים שעליהם לומדים בקורס מנעולן הם חלק חשוב בהכשרה. סטודנטים לומדים על סוגי מנעולים, מנגנוני נעילה, שינוי קומבינציות של כספות ושכפול מפתחות מכל הסוגים. לאחר מכן הם לומדים גם על סוגי כספות ומקבלים ליווי צמוד להשמה בשוק העבודה.

לסיכום, תהליך ההכשרה של קורס מנעולן מתחיל בהיבט תיאורי וכולל גם פתרונות מעשיים. הוא מבטיח עבודה מתגמלת ובעלת עניין.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן