עבודה לאחר תואר ראשון

תואר ראשון- עד כמה באמת הוא חשוב לקריירה שלכם?

סיימתם את הצבא בהצלחה, חזרתם מהטיול הגדול בשלום וכעת וודאי אתם תוהים לעצמכם מה הלאה. האם לעבוד ולהתחיל לעשות כסף? אולי להתחיל ללמוד? אולי לשלב בין השניים? ואם בחרתם באופציה של להכנס למסלול לימודים, וודאי גם עלתה בראשכם השאלה מה עדיף- תואר או לימודי קורס של כמה חודשים שבסיומם מיד תתחילו לעבוד? אומנם איננו יועצי קריירה, אך בכל זאת ננסה לענות על שאלות אלו , במאמר זה.

לימודי קורס- קצר, ספציפי וממצה

ללימודי קורסים, יש מספר יתרונות שחשוב להכיר אם מתלבטים לגביהם. ראשית כל, שזה נוגע לתנאי קבלה- לרוב קורסים הם גמישים הרבה יותר ותנאי הקבלה הינם מינמליים. מספיקה תעודת בגרות מלאה ו-12 שנות לימוד במרבית הקורסים שגם מייעדים עצמם לקהל יעד של חסרי ניסיון וידע במקצוע הנלמד במסגרת הקורס. עוד יתרון שיש לקורסים, על פני תואר  טמון בנושא שהלימוד בקורסים הוא ייעודי מאוד, ממוקד ו"תכלסי" כי מטרת הקורס היא כבר להוציא אנשים שיכולים להשתלב בתעשיה ולעבוד בה כבר לאחר מספר חודשים עם תום הקורס. בנוסף, הקורסים הארוכים ביותר יכולים לארוך עד שנה לעומת תואר שלרוב מתפרס על פני 3-4 שנים תמימות. לכן, אם אתם מחפשים נתיב הכשרה מהיר, שלא יצריך אתכם בפסיכומטרי או שיפור בגרויות ויהיה ממוקד מאוד- לימודים במסגרת קורס הם הדבר בשבילכם. יחד עם זאת, לפני שאתם סוגרים סופית היו מודעים לכך שאחד החסרונות הכי גדולים של קורסים, הוא בכך שבוגריהם מוערכים משמעותית פחות בשוק העבודה לעומת בוגרי תואר, בעיקר שזה נוגע לתחומי המחשב ובפרט- תכנות. המעסיקים רואים בבוגרי קורסים ככאלו בעלי ידע מצומצם ונישתי ביותר ותופסים אותם ככאלו שיתקשו לחשוב בגדול ולהבין הקשרים בין מערכות. נוסף על החסרון התדמיתי, בקורסים לעיתים חסר רקע וידע תאורטי שיכולים לסייע בתפקידים המצריכים חשיבה ויכולת יצירתית של המקצוע.

עבודה לאחר תואר ראשון

לימודי תואר ראשון- יוקרתי אך גם תאורטי

לעומת לימודי קורס,לימודי תואר הם הרבה יותר יוקרתיים ונחשבים כמעט בגדר MUST   למי שרוצה להשתלב כיום בשוק העבודה. גם פה, יש הבדל לצערנו, בהתייחסות בין בוגרי מכללה ובין בוגרי אוניברסיטה כאשר נהוג לחשוב כאילו בוגרי מכללות "קנו את התואר" שלהם. יחד עם זאת, כשמספר הלומדים הכללי במכללות עולה על זה שבאוניברסיטאות וגם מספר הבוגרים, לשוק העבודה לא נותרת ברירה אלא להתחיל לשנות את התפיסה כלפי בוגרים אלו  ולו גם בגלל העובדה שהמכללות מתברגות כיום במיקומים גבוהים במקצועות הדורשים מבחן הסמכה סופי דוגמת משפטים ותחומי המחשבים. אך אם נעזוב את נושא מקום הלימודים הצידה, חשוב לדעת כי לימודי תואר הם דבר מחייב מאוד ולא פשוט- לרוב הלימודים נפרסים למשך כל השבוע וכוללים גם פרויקטים, שעורי בית, ותקופת מבחנים ממושכת האורכת קרוב לחודשיים. מלבד הקשיים הללו, גם חשוב לדעת כי לימודי התואר מכילים הרבה לימודי ליבה ורקע שלרוב הם תאורטיים יותר ממעשיים. אך עם זאת, מעסיקים מעריכים את מי שלמדו תואר שלם בזכות יכולת ההתמדה והיכולת לשלוף ידע תאורטי ולחבר אותו למעשי בעת תפקידים שונים.

לעיתים ההתקדמות בעבודה תלויה בהכשרה הלימודית שלכם

לאור מה שהצגנו אולי עולה בליבכם המחשבה, בשביל מה להתאמץ כ"כ הרבה שנים וללמוד דברים שמהווים ידע בלבד ולא הכשרה מעשית, עדיף ללכת על קורס. אבל האמת היא ששוק העבודה הוא קשוח במיוחד, וגם אם לאחר קורס התקבלתם לעבודה שרציתם, לא בטוח שתוכלו להתקדם בה הלאה לתפקידים רמי דרג. אחת הבעיות בשוק העבודה הישראלי, היא שמרבית התפקידים מחייבים תואר ראשון. בתפקידים ניהולים אגב, אין זה חזון נפרץ כי מי שיקודם אליהם יהיו בעלי תואר שני ומעלה. מסיבה זו, ולמרות הקשיים, עדיף לשקול ברצינות לימודי תואר ראשון וכעבור תקופה לשלב את הידע עם קורס ייעודי, אם רוצים לחדד את הידע בתחום ספציפי במקצוע שלכם. כך תהנו מכל העולמות.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן