קבלן עבודות עפר

קבלן עבודות עפר וקבלן רגיל: ההבדלים

מהם עבודות עפר ומתי יש לנו צורך בהן

אחד מהתהליכים הבולטים בשנים האחרונות בתחום התשתיות במדינה, הוא התחלתה של מגמה ברורה של מעבר לתווך תת קרקעי. ההטמנה של התשתיות כוללת תשתיות כגון כבלי טלפון, סיבים אופטיים לגלישה אינטרנטית מהירה, קווי חשמל ועוד. תשתיות אלו מצטרפות לרשימה הקודמת של תשתיות קבורות אשר כללה מערכות מים, ביוב וכבלי טלוויזיה. העומס הגדול של תשתיות מוטמנות בערים חדשות, מצריך פעמים רבות עבודות תיקון ותחזוקה המחייבות חפירה לצורך הגעה ואיתור הנקודה הבעייתית. עבודות עפר הינן עבודות המאפשרות לנו להגיע למוקד התקלה, ולוקחות גם חלק מרכזי בהטמנה עצמה של התשתיות. עבודות עפר כיום הינן מורכבות בהרבה מהעבר, מאחר והמגוון הרחב של תשתיות מוטמנות מחייב מיפוי מדויק של כל קו ביוב או חשמל תת קרקעי, ומצריך סידור מדורג שלהם כך שלא יפריעו ויפגעו זה בזו.

מהו ההבדל העיקרי בין קבלן רגיל לקבלן עבודות עפר, ומתי נזדקק דווקא לשירותיו של האחרון

כאמור, עבודות עפר תופסות נפח הולך וגדל מעבודות הבניין והתחזוקה בארץ. קבלן עבודות עפר הינו מקצוע ייחודי, הנפרד לחלוטין מעבודת הקבלן הרגילה. ההבדלים בין שני תחומי העיסוק כוללים בין השאר:
• מכשור: על קבלן עבודות עפר להיות מצויד במגוון המכשור וכלי התחבורה הנדרשים לשם ביצוע עבודות העפר במהירות ויעילות. ציוד זה עשוי לכלול לצד כלים פשוטים ככלי חפירה או פטישי אוויר גם מכונות ממונעות המאפשרות שאיבה מהירה של עפר, או העמסה מהירה כדוגמת מחפרון.
• עובדים: רוב העובדים אשר מעסיק קבלן רגיל הינם אנשים ללא כל מומחיות וידע טכני. הסיבה לכך הינה כי מספר מצומצם של מוקדי ידע משולבים בכל פרויקט, והם מספקים את ההנחיות והידע הדרוש לכמות גדולה של ידיים עובדות במחיר מוזל. קבלן עבודות עפר נדרש להפעיל צוות עובדים מנוסה יותר, אשר מעבר ליכולתו להפעיל את המיכון המתקדם הנדרש לעבודות עפר מסוגל גם להבין שיטות סבוכות לאיתור תשתיות תת קרקעיות, ולהיות בעל ידע באבחון חלקי של התקלה על מנת לשפר את דיוק עבודות החפירה.
• ידע אישי: בעוד קבלן רגיל לרוב צובר את הידע שלו מניסיון בין אם כמנהל עבודה או כפועל, קבלן עבודות עפר נדרש לידע הנוגע לתשתיות הקבורות, אופי הסידור שלהם, דרכי איתורן, ומעט ידע גיאולוגי המאפשר להתאים את הכלים ושיטות העבודה למיקום הפרויקט..

קבלן עבודות עפר

חשוב מאוד לבחור קבלן עבודות עפר ברמה גבוהה

בכל תחום הקבלנות בארץ קיים מנעד מאוד רחב של איכות השירות בין הקבלנים השונים. מנעד זה כולל בין השאר דיוק בזמנים, מחיר העבודות וכמובן גם איכותן. מאחר ועבודות עפר דורשות דיוק וביצוע מושלם, חשוב מאוד להעסיק קבלן עבודות עפר איכותי ומנוסה, אשר יתכן ויחסוך לכם את הצורך לבצע שנית את העבודות, אפשרות סבירה לחלוטין לאלו המעסיקים קבלן רשלני.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן