עבודתו של צלם בריתות

ברית מייצגת את אחד האירועים המרגשים ביותר בחייה של המשפחה המסורתית. מלבד ההתרגשות שמלווה את הולדת הבן, יש משמעות גדולה לנוכחות של החברים, הקרובים והמשפחה המורחבת. לכל זה יש להוסיף את תחושות הלחץ המובנות של ההורים ואת החשש מפני הפרוצדורה הדתית עצמה. מכאן שקל להבין מדוע עבודתו של צלם בריתות נחשבת מורכבת ורגישה.

יש כמה מאפיינים שניתן להצביע עליהם בעבודתם השוטפת של צלמים לבריתות המתקיימות ברחבי הארץ:

א. תיעוד המתרחש – בניגוד לאירועים אחרים כמו בר מצווה, בת מצווה או אפילו חתונה, אירוע הברית עצמו נמשך דקות ספורות בלבד. חשוב כמובן שהצלם יעמוד באזור קבלת הפנים ויתעד את כניסת האורחים והמוזמנים, אך בסופו של דבר הוא מגיע בשביל הטקס הדתי. הצלם חייב להיות ערני למתרחש ולהישאר קרוב לטקס כדי להשאיר את ההורים עם מזכרת לכל החיים.צלם

ב. סבלנות ויחסי אנוש – ההורים נמצאים בלחץ ביום הברית והצלם חייב להבין את זה. את כל הסידורים הטכניים נדרשים צלמים לבריתות לבצע מראש. הסבלנות נמדדת באופן שבו הצלם נשאר קשוב לצרכי הלקוחות, והעבודה שלו היא לשמור על יחסי אנוש גם ברגעים המלחיצים ביותר.

ג. זמינות – אירועי ברית נקבעים מטבע הדברים בטווח ימים בודדים בלבד. רוב ההורים לא קובעים את תאריך הברית לפני שהילד נולד ועובר את הבדיקות הנדרשות בבתי החולים, לכן אופי העבודה של הצלם נשען רובו ככולו על זמינות. הצלם צריך מצד אחד להיות זמין כדי להתייצב בהתראה קצרה של כמה ימים בלבד, אך מצד שני גם להבטיח את נוכחותו באירוע ולשמור על מקצועיות מלאה.

איך הופכים להיות צלמי בריתות?

צלם לברית הוא בדרך כלל איש מקצוע מיומן שמתמחה באירועים. יש צלמים שמציעים את השירות שלהם לכל סוגי האירועים, לעומת כאלה שמתמחים באירועים ספציפיים בלבד.

מי שרוצה להפוך להיות צלם בריתות נדרש לצבור כמה שנים של ניסיון. הוא יכול להתחיל את ההתמחות בהצטרפות לחברת צילום מקצועית, להגיע כעוזר צלם לחלק מאירועי הברית ולכן מכן להציע את השירות בעצמו באופן פרטי.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן