עבודה של עורך דין צבאי

לא כל עורך דין הוא עורך דין צבאי

אם אנו עומדים למשפט צבאי בין אם אנו בדרגת רב"ט לבין אם בדרגה בכירה ונרצה עזרה משפטית מעורך דין עלינו לפנות לעורך דין צבאי, לא כל עורך דין יכול לטפל ומורשה לטפל במערכת המשפט הצבאית, לא משנה חשיבותו של העורך דין או אופי העברה של הנאשם, על מנת שעורך דין יוכל לעמוד לעזרתך במשפט הצבאי, להסתכל על תיקים ואף לייעץ  עליו להיות רשום כעורך דין צבאי מורשה.

עבודה כעורך דין צבאי

  • ההבדל בין עורך דין צבאי לפלילי – מעבר לאישורים המיוחדים שעל עורך דין להוציא על מנת להיות כשיר ומורשה למערכת המשפט הצבאי, על העורך דין להיות בעל הרקע ובעל הניסיון הנכון בכל הנוגע למעצר צבאי, חקירת מצ"ח, הליכי הדחה, השעיה והעברה מתפקיד, על מנת לייצג בכבוד את הלקוח שלו. במשפט צבאי ישנם חוקים שונים, ראשי תיבות לא מוכרים, קודים מבלבלים ומספרים שמציינים עברות או זכויות, עבור עורך דין שלא מהרקע הדבר יכול לבלבל מאוד, לכן על מנת לקבל את הייצוג הטוב ביותר עבורכם, נפנה לעורך דין צבאי בעל ניסיון ורקע.
  • את מי יכול לייצג עורך דין צבאי – עורך דין צבאי אשר מורשה בדיני צבא יכול בעקרון לייצג ולייעץ לכל חייל ובכל נושא, בין אם חייל סדיר שביצע עברות סמים לבין קצין בכיר שביצע עברות שונות, לעורך דין צבאי מורשה יש את האפשרות לייצג כל חייל באשר הוא. אך יש לשים לב שכמו בכל תחום, גם לעורכי דין צבאיים יש תחומים, עלינו לשאול ולברר אם לעורך דין המייצג אותנו יש ניסיון קודם עם מקרה דומה לאופי העברה אשר עליו לייצג.

איך לבחור עורך דין צבאי –

אין חייל שאינו יודע שמיום הגיוס שלו לצבא הגנה לישראל מערכת המשפט בישראל אינה עוד רלוונטית עבורו ועד יום שחרורו מצה"ל מערכת המשפט שלו היא המערכת המשפט הצבאי. שונה ממערכת המשפט הרגילה של המדינה ולכן נדרש אישור מיוחד עבור עורכי הדין. עלינו לברר לפניי בחירת עורך דין הצבאי על הניסיון הקודם ואף לבקש לראות תיקים מסוימים על מנת להתרשם. לא לחשוש לדבר עם מספר עורכי דין במקביל ולמצוא כך את העורך דין המייצג האידיאלי עבורנו.

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן